Startup Analyzeo wśród laureatów najważniejszych nagród branży e-commerce w Polsce

Ekomersy 2015
Ekomersy 2015 Materiały prasowe
14 października po raz czwarty zostały wręczone Ekomersy - wyróżnienia dla produktów, usług i osób, przyczyniających się do rozwoju polskiego rynku e-commerce. Wśród laureatów znaleźli się m.in. Izba Gospodarki Elektronicznej, Przelewy24 i GO.pl. Podczas oficjalnej Gali na PGE Narodowym w Warszawie w trakcie Wieczoru Branżowego wieńczącego IX Targi eHandlu poznaliśmy zdobywców najważniejszych nagród branży e-commerce w Polsce. O statuetkę Ekomersa walczyło blisko 150 firm.

Nagrodę w kategorii najlepsze rozwiązania IT w eCommerce zobył startup Analyzeo.

Zapytaliśmy właścicieli firmy Piotra Sobieszczaka (Chief Marketing Officer) i Jakuba Puczyłowskiego (Sales Director) o to, jaką wartość stanowi dla nich nagroda Ekomers 2015, jak widzą przyszłość swojej firmy i co według nich jest najcenniejszą radą dla młodych przedsiębiorców.

Co dla Was znaczy ta nagroda?

Piotr Sobieszczak: Przede wszystkim jest to dla nas ogromna niespodzianka, autentycznie się tego nie spodziewaliśmy, ponieważ produkt cały czas jest rozwijany o czym świadczy symbol beta, który cały czas jest obecny na stronie. Działamy zgodnie z filozofią Lean Startup i nie tworzymy czegoś, co jest rynkowi niepotrzebne. Daliśmy solidną podstawę i dobudowujemy kolejne etapy zgodnie z tym, czego oczekują nasi konsumenci. Fajnie, że zostaliśmy docenieni, ponieważ to nas tylko utwierdza w przekonaniu, że warto – pracując po 12-14 godzin dziennie i tak naprawdę działając na dwa fronty: prowadząc agencję interaktywną i poświęcając czas na rozwijanie narzędzia Analyzeo. Wiemy przez to, że zmierzamy w dobrym kierunku. To jest kolejne tego typu wyróżnienie. W następnym tygodniu jedziemy do Monachium na finał konkursu dla startupów, który współorganizuje Polsko-Niemiecka Izba Handlowa. W pierwszym etapie pokonaliśmy 50 startupów i jedziemy jako jeden z 6 najlepszych.

Takie wyróżnienie to musi być duży kop motywacyjny do działania?

Jakub Puczyłowski: Naprawdę konkurencja jest bardzo mocna, bo to są firmy takie jak PayU, które mają już po 20 lat doświadczenia. Nasz produkt jest dostępny na rynku od kwietnia tego roku, a odbiera główną nagrodę w swojej kategorii. To jest bardzo miłe i motywujące doświadczenie, że pokonujemy większych graczy.


Jakie więc są Wasze dalsze plany rozwojowe?

Jakub Puczyłowski: Mamy całą listę rzeczy, które chcemy rozwinąć, ale nie ukrywamy tego, że żebyśmy mogli zrobić coś poważnego potrzebne są większe nakłady finansowe. Gdyby więc pojawił się sponsor, inwestor, który dostrzegłby ogromny potencjał w naszym narzędziu, to wierzymy, że produkt rozwinąłby się o wiele, wiele szybciej.

Piotr Sobieszczak: Na co dzień prowadzimy agencję, która na siebie zarabia i z tego jesteśmy zadowoleni. Stoimy trochę w takim rozkroku, czy zaprzestać zarabiania pieniędzy kosztem inwestowania w nowy produkt, czy rozwijać bazę klientów agencyjnych i zdobywać nowe zamówienia, spychając Analyzeo na boczny tor.

Jakub Puczyłowski: Mamy naprawdę kilka takich pomysłów, których konkurencja nie ma i to są duże rzeczy. Rozwiązaniem może być właśnie pozyskanie inwestora, który będzie tymi pomysłami zainteresowany.

Jaka jest Wasza rada dla młodych przedsiębiorców lub osób, które myślą o swojej własnej firmie?

Jakub Puczyłowski: Przede wszystkim trzeba zrobić pierwszy krok. Każdy z nas miał stałą pracę, nie najgorzej płatną i każdy z nas rzucił tę pracę z dnia na dzień. Jak zaczęliśmy rozkręcać biznes to nie dało się robić dwóch rzeczy na raz w sensie ciągnąć etat lub pół, a po godzinach robić drugi biznes z takim samym zaangażowaniem. Pensja rzeczywiście jakaś tam była, ale cierpiało życie osobiste i wszystko szło jakoś mozolnie, wszyscy byli nieszczęśliwi. Początki są zawsze trudne, ale jak się zrobi pierwszy krok to już później idzie.

Piotr Sobieszczak: Wchodząc w coś własnego, otwierając małą działalność gospodarczą, mając wizję w którym kierunku chce się podążać trzeba się skupiać przede wszystkim na tej wizji a nie na pieniądzach, które przychodzą w swoim czasie. W momencie kiedy tych pieniędzy nie ma przez miesiąc, dwa, pół roku czy rok trzeba wyznaczyć sobie kamień milowy, kiedy rzeczywiście dłużej już nie ma sensu. Ale nie może to być z dnia na dzień. W Polsce panuje takie przekonanie, że trzeba tanio kupić i drożej sprzedać i samo się dzieje, można skakać po branżach. Niestety tak to nie wygląda. Sektor, w którym my działamy, a więc branża IT jest dość specyficzna, bo to są produkty wirtualne, a ciężko jest sprzedać coś, czego nie ma. Jeśli kupisz samochód, to masz samochód. Jeżeli kupisz stronę internetową lub program partnerski za kilkadziesiąt tysięcy, to jeśli ktoś np. magicznym przyciskiem wyłączy cały Internet, to tego produktu nie ma. Ale nie można się bać i robić swoje i wierzyć że szczęście to jest połowa sukcesu.

Mecenasem Gali Ekomersy 2015 była Poczta Polska. Organizatorem konkursu Ekomersy jest Fundacja Polak 2.0 – organizator Targów eHandlu.
Trwa ładowanie komentarzy...