Patrząc na rynek gier wideo, widzę potencjał czysto ekonomiczny - pieniądze to widoczny element konkurencyjności. Ale jako Ministerstwo dostrzegamy również, co ten sektor może dać społeczeństwu jako źródło nowych technologii. Oprócz bardziej efektywnej nauki nowych kompetencji, zapewnia nowe miejsca pracy. Nie tylko dla absolwentów kierunków ścisłych - humaniści również są potrzebni, chociażby w roli konsultantów lub scenarzystów.
Nadchodzi zmierzch dystrybucji fizycznej. Na komputerach znaczna część transakcji odbywa się drogą elektroniczną - gracze ściągają gry bezpośrednio na swój komputer. Taka forma sprzedaży umożliwia producentom pominięcie pośredników i bezpośrednie dotarcie do klienta końcowego. Nie było wcześniej sytuacji, aby można było stworzyć produkt dosłownie w garażu, przy pomocy komputera wartego 3 tys. zł, a potem wydać na kontakty zewnętrzne około 500 zł i zorganizować globalną dystrybucję
W trakcie debaty poruszono wiele zagadnień, między innymi konieczność współpracy instytucji rządowych z producentami gier komputerowych w Polsce, potencjalną wartość eksportową tytułów produkowanych w naszym kraju oraz wykorzystanie dystrybucji cyfrowej, zmianę sposobu postrzegania gier jako pełnoprawnego członka współczesnej sztuki oraz przyszłości rynku komputerowego, jako jednego z głównych motorów napędowych polskiej innowacji.