Grupa naTemat

Facebook otwiera nową siedzibę w Warszawie. Ma ułatwić marketing małymi i średnim firmom

Robert Bednarski, dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią.
Robert Bednarski, dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią. Mat. prasowe
Dzisiaj w Warszawie nastąpiło otwarcie nowej siedziby Facebooka. Robert Bednarski, dyrektor oddziału, mówi, że głównym celem strony będzie ułatwienie możliwości reklamowania się małym i średnim firmom i zwiększenie skuteczności docierania do ich potencjalnych klientów.

Podczas otwarcia nowego biura Bednarski, że oznacza to przede wszystkim łatwiejszy dostęp przedsiębiorstw do narzędzi marketingowych. W Polsce dotyczy to zwłaszcza małych przedsiębiorstw, bo, jak podaje do informacji Facebook, stanowią 99 proc. wszystkich zarejestrowanych firm. – Chcemy umożliwić lokalnym markom działanie w przestrzeni regionalnej, a w konsekwencji także globalnej – wyjaśnia Bednarski.

Dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią podkreśla również, że zainteresowanie Facebooka będzie się skupiać przede wszystkim na rynku mobilnym. W ten sposób z portalu korzysta w Polsce 8 milionów użytkowników dziennie, czyli 80 proc. korzystających z serwisu każdego dnia. Bednarski mówi podkreśla, że reklama mobilna stanowi obecnie 80 proc. przychodu reklamowego firmy.
Drugim ważnym segmentem rozwijanym przez Facebooka będzie wirtualna rzeczywistość, w postaci gogli Oculus Rift. Jak podaje portal, za pośrednictwem ich sprzętu obejrzano ponad milion godzin materiału nagranego w technologii 360 stopni. Bednarski wierzy, że tym produktem mogą być zainteresowani przede wszystkim gracze konsolowi, bo sprzęt do VR jest dedykowany głównie grom wideo. Podkreśla jednak, że może być również używany do wyświetlania tradycyjnych filmów.

W Polsce Facebook ma obecnie 14 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. 84 proc. osób korzystających z portalu są połączone z co najmniej jedną stroną należącą do małej lub średniej firmy. W skali globalnej, ponad 50 milionów firm wykorzystuje stronę na portalu do kontaktu ze swoimi klientami, a ponad 2,5 miliona z nich inwestuje w reklamy, żeby rozwijać swoją działalność. Jednocześnie ludzie używają firmowych stron do komunikacji, zostawiając na nich 2,5 miliarda komentarzy miesięcznie.

napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

ZOBACZ TAKŻE:
WIĘCEJ NA TEMAT:
FirmyFacebookMarketing
Skomentuj