Pokemon GO już się przejadło? Polski start-up chce wykorzystać mechanizm gry, by uczyć dzieci zasad zdrowego żywienia

Twórczyni Wise Stories - Bettina Zawłocka.
Twórczyni Wise Stories - Bettina Zawłocka. Facebook / Bettina Zawłocka
Pokemon GO już nie rozpala namiętności graczy ani mediów. Teraz nadszedł czas, aby sukces, który przyszedł błyskawicznie, zaczął być analizowany przez branżę technologiczną. Wiele start-upów zastanawia się jak wykorzystać to, co przyniosło sukces firmie Niantic. Jedną z osób, które mają pomysł na wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w swoim biznesie jest Bettina Zawłocka z Wise Stories. Dzieci będą zbierały wirtualne marchewki.

Wise Stories powstało z myślą o dzieciach. Choć jego założycielka sama jeszcze nie jest matką, to wie doskonale, co tafia do najmłodszych. I wie również, jak przekonać rodziców, by pozwolili swoim pociechom, na zabawę smartfonem czy tabletem. Jej pomysł na animowane, personalizowane historie edukacyjne został doceniony przez Orange. Na zaproszenie firmy telekomunikacyjnej, była jedną z pięciu firm, które reprezentowały Polskę na prestiżowej imprezie VIVA Technologies w Paryżu. Dziś, Wise Stories pracuje nad wykorzystaniem technologii AR do uczenia dzieci czym jest zdrowe żywienie.

- Pomysł mi przyszedł do głowy, kiedy sama grałam w Pokemony. Próbowałam jednego złapać z balkonu i wtedy przyszło olśnienie – mówi w rozmowie z INN:Poland Bettina Zawłocka. - Idąc tym śladem w Wise Stories, zamiast pokemonów dzieci będą łapać owoce i warzywa. Dzięki temu nauczymy dzieci, które produkty zawierają najwięcej witamin i wartości odżywczych. Celem będzie prawidłowe zbilansowanie zapotrzebowania energetycznego w ciągu dnia - wyjaśnia.

Bettina Zawłocka ma konkretny pomysł na wykorzystanie tego, czego się nauczyła grając w Pokemon Go. Podobną lekcję powinny odrobić wszystkie firmy, które mają ambicję tworzenia produktów, z którymi chcą dotrzeć do fanów technologii.

Napisz do autora: tomasz.staskiewicz@innpoland.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...