Wyrzuciliśmy w błoto ponad 2 mld. Zobacz, jak nam idzie reklamowanie się za granicą [INFOGRAFIKA]

Ile wydaliśmy na promocję Polski?
Ile wydaliśmy na promocję Polski? Opr .własne
Około 2,2 mld złotych wydaliśmy w ciągu ostatnich 5 lat na promocję gospodarczą Polski. Zdaniem Najwyższej Izby Kontroli, były to pieniądze wyrzucone w błoto. Izba zarzuca rządzącym stworzenie aż 170 podmiotów, które działały bez jakiejkolwiek koordynacji.

Najwyższa Izba Kontroli postanowiła skontrolować w jaki sposób Polska wydaje pieniądze na promocję gospodarczą. Wnioski są druzgoczące. Zdaniem NIK-u, 2,2 mld złotych jakie wydaliśmy w latach 2010-2015, zostały zmarnowane.



– Nie stworzono odrębnej, ogólnokrajowej strategii promocji gospodarczej Polski. Do obowiązujących przepisów prawnych nie została przyjęta jednolita definicja takiej promocji – pisze Izba w swoim raporcie.

Izba odnotowała, że działalność 170 podmiotów, które zajmowały się kreowaniem, wspomaganiem lub wykonywaniem przedsięwzięć z zakresu promocji gospodarczej nadzorowało aż 8 ministrów.
NIK nie omieszkał przy okazji wypomnieć, że w wyniku sporu między Ministrem Gospodarki, a Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych powstały dwa programy operacyjne o niemal identycznym zakresie zadań. W ich ramach wydano łącznie 62 mln złotych.

Efekt? Od 2010 roku polski eksport wzrósł wprawdzie ze 160 do 199 mld dolarów, ale progres dotyczył głównie pierwszych lat. Gdy weźmiemy pod uwagę lata 2014 i 2015, okaże się, że eksport spadł aż o 22,9 mld.

Napisz do autora: adam.sienko@innpoland.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...