W jednym z polskich banków pieniądze zaczęły znikać z kont klientów. Bank: to tylko awaria

Z kont klientów BGŻ BNP Paribas zaczęły znikać pieniądze. Bank uspokaja: wrócą!
Z kont klientów BGŻ BNP Paribas zaczęły znikać pieniądze. Bank uspokaja: wrócą! Fot. Dawid Zuchowicz / Agencja Gazeta
Ta fuzja nie poszła tak gładko, jak zazwyczaj. Połączenie banków BGŻ z BNP Paribas – a także wynikająca z niego integracja systemów – przyniosły niektórym klientom zaskakującą niespodziankę.

Integracja systemów obu łączących się banków najwyraźniej przerosła ich możliwości. – Rozumiem, że pracowaliście Państwo nad połączeniem systemów między bankami, ale to jest niedopuszczalne, by po upływie terminu określonego przez Państwa w ramach meili i sms, do tej pory bankowość elektroniczna nie była dostępna – kwitowała już w poniedziałek wściekła klientka banku na jego profilu na Facebooku. – Prowadzę działalność i nie mogę wykonać przelewów, bo Państwo nie radzicie sobie z kwestiami technicznymi – dorzucała.

Od poniedziałku niewiele się zmieniło. Chyba, że na gorsze: klientom zaczęły znikać pieniądze, inni widzą, że na ich kontach te same operacje są księgowane kilkakrotnie. – Pomyślałem, że ktoś włamał mi się na konto, ale na infolinii usłyszałem, że bank ma problemy i mam czekać na to, aż pieniądze wrócą na konto – opowiadał inny klient. – Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy to się stanie, a mam firmę, pracowników i rachunki do zapłacenia – podsumowywał.

Informatyczny bałagan jest jednak wypadkiem przy pracy. Zainicjowana przeszło dwa lata temu fuzja banków BGŻ z BNP Paribas (ten drugi ma szansę zgromadzić w sumie około 90 proc. akcji tego pierwszego) do pory przebiegała stosunkowo gładko. Nie ma jednak lekko – BGŻ to 400 placówek i ponad milion indywidualnych klientów. BNP Paribas to odpowiednio 223 oddziały, 27 centrów dla małych i średnich firm, 9 centrów bankowości korporacyjnej oraz 375,5 tys. klientów indywidualnych. Skala wyzwania jest zatem całkiem spora.

Napisz do autora: mariusz.janik@innpoland.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...