Takiej transakcji warszawski parkiet jeszcze nie widział. To początek globalnej ekspansji polskiej Cloud Technologies

Technologia Polaków ma ominąć zabezpieczenia, które internauci stosują w celu ominięcia reklam online
Technologia Polaków ma ominąć zabezpieczenia, które internauci stosują w celu ominięcia reklam online facebook.com/Cloud Technologies
Polska spółka Cloud Technologies kupiła za 320 mln akcje agencji reklamowej Imagine The Future. Za jej pomocą chce wypromować na świecie swoje najnowsze dzieło – unBlock, które sprawi, że treści reklamowe dotrą do internautów nawet wtedy, gdy użyją oni programów do ich blokowania.

U statystycznego Kowalskiego powyższa informacja wzbudzić może mieszane uczucia. Dobra wiadomość: Polacy bez kompleksów rozpychają na rynkach zachodniej Europy. Cloud Technologies kupiła właśnie 100 proc. akcji agencji nowych technologii Imagine The Future, która obecna jest w 36 krajach na świecie. Imagine The Future to agencja wykorzystująca w swoich kampaniach wiele kanałów komunikacji on-line. Blisko 95 proc. z 45 tys. kampanii reklamowych zrealizowała poza Polską.

A ta zła? Firma zamierza za jej pomocą wypromować m.in. swoje najnowsze dzieło – UnBlock, czyli odpowiedź reklamodawców na słynnego adBlocka, umożliwiającego internautom blokowanie niechcianych reklam online. Urządzenie wykorzystuje jednocześnie Big Data, aby lepiej dopasowywać treść komunikatów do konkretnych odbiorców.

– Właściwie w całej Europie Zachodniej zjawisko blokowania reklam jest powszechne i widzimy tam duży potencjał sprzedaży naszego rozwiązania. Jest tam również duże zapotrzebowanie na dane na temat zainteresowań internautów, a nikt w Europie nie gromadzi i nie analizuje ich więcej niż my – mówi Piotr Prajsnar, którego firma przetwarza już blisko 4 mld profili internautów i jest największą hurtownią Big Data na Starym Kontynencie. CT liczy przede wszystkim na potencjał rynku szwedzkiego i francuskiego, gdzie reklamy blokowane są przez około 30 proc. odbiorców.


Po przejęciu grupa Cloud Technologies stałą się jedną z największych spółek z branży marketingu internetowego notowanych na parkietach Giełdy Papierów Wartościowych.

Według danych IAB Polska/PwC AdEx, wartość polskiego rynku reklamy on-line wyniosła w ubiegłym roku 3,2 mld zł. W tym roku ma sięgnąć już co najmniej 3,6 mld zł. To już niemal tyle, ile wynosi wartość rynku reklamy telewizyjnej.

Napisz do autora: adam.sienko@innpoland.pl

Trwa ładowanie komentarzy...