To miasto jest zakupową stolicą Polski. Ma trzy razy więcej powierzchni handlowej na mieszkańca niż Warszawa

Otwarcie galerii handlowej Atrium Felicity w Lublinie (marzec 2014)
Otwarcie galerii handlowej Atrium Felicity w Lublinie (marzec 2014) Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
Jeśli wszyscy mieszkańcy Lublina wybraliby się naraz do wszystkich galerii handlowych w tym mieście, to specjalnego tłoku by nie było – każdy miałby do dyspozycji prawie 1 metr kwadratowy powierzchni tylko dla siebie.

Ten zaskakujący wniosek płynie z lektury nowego raportu firmy doradczej Colliers International. Nasycenie powierzchnią handlową w Lublinie wynosi dokładnie 959 m kw. na 1000 mieszkańców. To rekordowy wynik wśród miast regionalnych a jednocześnie najwięcej w Polsce.


Wśród aglomeracji prym wiedzie Poznań, gdzie na 1000 mieszkańców przypadają 862 m kwadratowe powierzchni handlowej. W Warszawie jest to 591 metrów, polska średnia wynosi 292 metry kwadratowe. Poznań podskoczył w tym rankingu, bo w zeszłym roku oddano tu do użytku gigantyczne centrum handlowe Posnania o powierzchni najmu wynoszącej 99 000 m kw.

Galerie handlowe w Lublinie dysponują łączną powierzchnią 326 tys. m kw. Jest ich 13, co jak na wielkość miasta jest wynikiem rekordowym. Dla porównania, w całej aglomeracji warszawskiej znajduje się 48 centrów handlowych. W Krakowie jest ich 15 – tylko o 2 więcej, choć ich łączna powierzchnia jest większa i sięga prawie 550 tys. m kw.

Z drugiej strony Lublin zdecydowanie przebija Szczecin, gdzie znajduje się łącznie 11 dużych obiektów handlowych o powierzchni ok. 280 000 metrów kw. a nasycenie w tym mieście jest o połowę mniejsze. W lubelskich galeriach działa ponad 1000 sklepów. Największe centra to Atrium Felicity o powierzchni 75 000 m kw. i Galeria Olimp (63 000 m kw.).

Źródło: Colliers International

Napisz do autora: konrad.baginski@innpoland.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...