Twórca Spider's Web: Nie wierzcie sceptykom - media nigdy nie były w lepszej formie

Przemysław Pająk, twórca Spider's Web
Przemysław Pająk, twórca Spider's Web INN:Poland
Takie są właśnie dzisiejsze media: z lepszymi perspektywami, z kapitalnymi szansami dla świetnie piszących ambitnych młodych ludzi. Możliwości, miejsc pracy i pieniędzy jest dziś w branży medialnej aż nadto.

Zmieniają się jednak wymagania w stosunku do tego, co to znaczy być dziś dziennikarzem, tworzyć media. Dziennikarz jest dziś nie tylko twórcą treści, ale także ich promotorem, moderatorem dyskusji, jak również pośrednikiem sprzedaży. Musi być interdyscyplinarny, znać psychologię tłumu, wyczuwać temat w meandrach mediów społecznościowych i być najszybszym. Zawsze najszybszym.

Obserwuję zmieniający się rynek mediów od przynajmniej dwóch dekad. Moja własna dziennikarska przygoda jest nierozerwalnie związana ze Steve’em Jobsem. Zacząłem pisać w Internecie w 2007 r., gdy Jobs pokazywał pierwszego iPhone’a. Odszedłem z pracy w marketingu po tym, jak Steve Jobs zmarł w październiku 2011 r. To między innymi dzięki niemu jestem dziś tu, pisząc dla ciebie w wydaniu specjalnym INN:Poland.

Tak naprawdę jestem znikąd. Nie wydałem na stworzenie swoich mediów ani złotówki, nie przyjąłem ani grosza od inwestora. Nikt mnie nie promował. A jednak Spider’s Web, który prowadzę, jest dziś ważnym miejscem na scenie nowych mediów internetowych. Jest wstanie skutecznie konkurować w swojej niszy z wielkimi grupami medialnymi, za którymi stoją miliardy złotych. Zatrudnia kilkadziesiąt osób.

To dowód na to, że dzisiejsze media jak nigdy wcześniej są zdemokratyzowane. Bariera wejścia w biznes medialny jest dziś zawieszona bardzo nisko. Jeden człowiek ze świetnym pomysłem, z wielką determinacją, by odnieść sukces, może stawić czoła gigantom medialnym.

Twórzcie, próbujcie, rzucajcie wyzwania wielkim. Niech moja własna historia będzie dla was przykładem.
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...