Pepsi chce stworzyć 8 firm, które podbijają rynek zdrowej żywności. To pierwszy taki projekt w Europie

Pepsi angażuje się w walkę o zdrową żywność.
Pepsi angażuje się w walkę o zdrową żywność. staticflickr.com
PepsiCo ogłosiła program dla przedsiębiorców “Nutrition Greenhouse”. To inkubator przedsiębiorczości stworzony z myślą o firmach skupionych wokół zdrowego odżywiania, które dopiero rozpoczynają karierę na rynku spożywczym. PepsiCo chce im pomóc w rozwoju innowacyjnych produktów. Jest to pierwszy tego typu projekt w Europie.

Swój program Pepsi kieruje do europejskich firm, które specjalizują się w zdrowej żywności. Celem jest wyłowienie 8 największych talentów wśród nich. Najzdolniejsi innowacyjni przedsiębiorcy dostaną od Pepsi wsparcie finansowe. Będą też mogli skorzystać z mentoringu ekspertów Pepsi, którzy pomogą firmom wykorzystać w pełni ich potencjał na trudnym rynku spożywczym.


Jest tylko jeden warunek. Firmy muszą osiągać przychód niższy niż 2 mln euro. Do programu należy zgłosić się do 15 maja na tej stronie.

Najpierw oceny zgłoszenia dokona niezależny recenzent, by określić kwalifikacje firm do programu. Następnie, jeśli ocena będzie pozytywna, werdykt wyda komisja złożona z ekspertów z branży spożywczej oraz inwestycyjnej, a także specjalistów PepsiCo.

Eksperci wezmą pod uwagę profil odżywczy, potencjał zdrowotny produktu, pozyskiwanie surowców w naturalny sposób, czytelność etykiety oraz prezentację marki i cenę produktu. Ważna będzie też ocena, czy firma kładzie nacisk na zdrowy styl życia konsumentów żywności. I – jak przy akceleracji start-upów – to, czy przyjęty model biznesowy ma szansę na skalowalność, czyli sprzedawanie produktu większej liczbie klientów oraz jej unikatowość na rynku.

Wybrańcy dostaną od Pepsi dotację 25 tys. euro, pół roku darmowej inkubacji i możliwość udziału w wydarzeniach organizowanych przez PepsiCo, które pomogą im w nawiązaniu cennych kontaktów biznesowych i w rozwoju produktu.

PepsiCo chce pracować nad produktami, które będą zawierały pełne ziarna zbóż, owoce, warzywa czy białko. Wskazuje też kilka przykładów takich marek.

- Sok jabłkowy “J7”, który zawiera błonnik z jednego jabłka w każdej szklance soku,

- “Tropicana Essantials Probiotics”, pierwsza marka, która wprowadziła probiotyki na masowy rynek soków,

- płatki owsiane “Quaker Oats Super Goodness”, bez sztucznych barwników, smaków ani konserwantów.

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...