Nowa szansa dla młodych polskich firm. Ten program połączy je z wielkimi korporacjami

HealthTech to program, który łączy innowacyjne firmy z rynku ochrony zdrowia z międzynarodowymi korporacjami.
HealthTech to program, który łączy innowacyjne firmy z rynku ochrony zdrowia z międzynarodowymi korporacjami. 123rf/zdjecie seryjne
Polskie start-upy działające w obszarze szeroko pojętej ochrony zdrowia dotychczas często działały na niszowych rynkach. Ostatnio mają jednak coraz więcej możliwości, by wypłynąć na szerokie wody. Jedną z nich jest z pewnością program o międzynarodowym zasięgu, HealthTech, który organizuje międzynarodowe centrum współpracy korporacji i start-upów The Heart Warsaw razem z firmą AbbVie. Dzięki niemu młode spółki technologiczne mogą nawiązać kontakty z największymi firmami z branży medycznej.

Uczestniczyć w programie mogą innowacyjne firmy specjalizujące się w telemedycynie, zarządzaniu danymi medycznymi i internecie rzeczy w medycynie. Dla dużych firm The Heart Warsaw to miejsce nawiązywania kontaktów ze start-upami z całej Europy. Korporacje mogą tu uzyskać kompleksową pomoc w zakresie współpracy ze start-upami, scoutingu czy wdrożeń nowych produktów. The Heart Warsaw wspiera również dojrzałe start-upy (scale-upy) w kolejnych etapach skalowania ich biznesu. W ten sposób pomaga im w międzynarodowej ekspansji.

– Digitalizacja zmienia nie tylko takie dziedziny jak bankowość, media czy handel. Każdy z nas może być beneficjentem cyfrowych technologii, które ułatwiają życie pacjentom i lekarzom. Uruchamiając program HealthTech, chcemy pomóc połączyć potencjał prężnie rozwijających się europejskich start-upów z korporacjami, które mogą pomóc w upowszechnianiu ich rozwiązań – mówi Tomasz Rudolf, współtwórca The Heart Warsaw.

W The Heart można już skorzystać z programów dedykowanych branżom fintech oraz omnichannel. Teraz dołącza do nich HealthTech.

– Nauka i innowacje są siłą napędową firmy AbbVie. Nasza działalność ma szczególne znaczenie: nieustannie szukamy rozwiązań najpoważniejszych problemów zdrowotnych. Dla nas to coś więcej niż tylko opracowywanie skutecznych terapii. Pomagamy podnosić standardy opieki, aby zarówno nasi pacjenci, jak i ich bliscy mogli na tym skorzystać. Dlatego rozumiemy innowacyjność w szerszym kontekście. Szukamy odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób możemy ułatwić życie naszym pacjentom? Jak możemy pomóc lekarzom, aby ci jeszcze lepiej pomagali pacjentom i ich informowali? Istnieje kilka obszarów, które wydają się interesujące – mówi Jacek Mazurkiewicz, dyrektor generalny AbbVie Polska, globalnej firmy biofarmaceutycznej, która jest jednym z partnerów programu.

– Weźmy na przykład telemedycynę. Czy rozwiązania tego typu mogą być wygodniejsze dla pacjentów i lekarzy? Jakie problemy się z tym wiążą i jak je przezwyciężyć? Moim zdaniem w przypadku takich pytań musimy sięgnąć po kreatywne odpowiedzi. Widzimy duży potencjał w branży start-upów i zbadanie go uznajemy za swój obowiązek, dlatego wraz z The Heart zdecydowaliśmy się zainicjować program HealthTech – podsumował Mazurkiewicz.

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...