Zarobiła miliony na youtuberach, teraz wymiata na Instagramie. Firma Barbary Sołtysińskiej to fenomen wśród millenialsów

Barbara Sołtysińska, współzałożycielka indaHash
Barbara Sołtysińska, współzałożycielka indaHash Mat. prasowe
Setki ludzi na Instagramie zajadają się tymi samymi batonikami, piją tę samą lemoniadę i pałaszują te same płatki śniadaniowe. To nie przypadek, to reklamowanie produktów przez influencerów. Jednym z najważniejszych na świecie graczy w tej branży jest założona przez Polkę agencja marketingowa indaHash. Właśnie otrzymała prestiżową nagrodę.

– Ostatni rok spędziliśmy na budowie międzynarodowego zespołu liczącego aktualnie ponad 90 osób, pracujących w 5 biurach, prowadzących kampanie na 50 rynkach. Obecnie na całym świecie pomagamy prawie 250 tysiącom influencerów współpracować z najlepszymi globalnymi markami i zarabiać na swoich pasjach. Treści, które stworzyli dla marek, wygenerowały łącznie ponad 400 milionów impresji i 23 miliony interakcji – mówi Barbara Sołtysińska, współzałożycielka agencji indaHash.



Wskaźniki są imponujące. Robią jeszcze większe wrażenie, jeśli weźmie się pod uwagę, że agencja powstała w styczniu 2016 roku. Platforma indaHash, automatyzująca współpracę marek z tysiącami influencerów jednocześnie, zwyciężyła właśnie w kategorii „Millennial Consumer” podczas Accenture ConsumerTech Awards – konkursu dla najlepszych innowacji w dziedzinie marketingu do millenialsów.

Jak to działa?
W klasycznym modelu współpracy, marka musi sama skontaktować się z influencerem. To osoba, która ma duże oddziaływanie na social media. Ustala z nim zadanie, budżet, rozlicza z pracy. indaHash diametralnie skraca ten dystans i nakład pracy. Na platformie może zarejestrować się każdy użytkownik Instagrama. Marki chcące reklamować się w tym medium, zgłaszają się do agencji. Ona zaś rozdziela zadania. Może to być na przykład sfotografowanie się z danym produktem, napisanie o nim kilku zdań etc. Im większy zasięg ma użytkownik, tym więcej pieniędzy może zarobić.

W pierwszym kwartale 2016 roku indaHash zgromadziło ok. 40 tys. użytkowników (infulencerów), rok później ma ich ćwierć miliona. Firma jest zarejestrowana w Irlandii, ma również biura w Polsce. Barbara Sołtysińska jest świetnie znana w branży reklamowej nowych mediów. Kilka lat temu była współzałożycielką LifeTube, które sprzedała pod koniec 2016 roku za ok. 10 mln złotych.

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...