Najlepszy warszawski start-up wybrany. Ta firma zmierzy się w finale Start-Up Challenge

Uczestnicy warszawskiego półfinału ABSL Start-Up Challenge wraz z Januszem Dziurzyńskim z firmy P&G, która jest głównym sponsorem konkursu dla start-upów
Uczestnicy warszawskiego półfinału ABSL Start-Up Challenge wraz z Januszem Dziurzyńskim z firmy P&G, która jest głównym sponsorem konkursu dla start-upów Materiały prasowe
Dawid pokonał Goliata. Taka historia w świecie biznesu zawsze wywołuje niemałe poruszenie. Czy jednak Dawid i Goliat są skazani na odwieczną walkę ze sobą? Nie mogą być przyjaciółmi? Do takiej właśnie partnerskiej relacji zachęca konkurs Start-Up Challenge, który promuje ideę ściślej współpracy wielkich międzynarodowych korporacji z małymi lokalnymi start-upami.

25 maja przedstawiciele branży dużego biznesu, zrzeszeni w warszawskiej strukturze Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), pochylili się nad pomysłami młodych kreatywnych przedsiębiorców podczas półfinałowego etapu ABSL Start-Up Challenge w Warszawie. Wydarzenie było częścią zorganizowanych w 7 największych miastach regionalnych eliminacji, które w historii całego konkursu zostały po raz pierwszy wprowadzone.

A zwycięzca to...
Wśród zakwalifikowanych do warszawskiego półfinału znalazło się 10 innowacyjnych firm: 18 Billon, Packhelp, phoneid, Rebug.io, Hotaliors, Scanye, cognitum, Hyper Poland, IDEAS ON i naviparking. Każdy z uczestników konkursu musiał w ciągu 5 minut zaprezentować swój projekt, a następnie odpowiedzieć na 2 pytania zadane przez członków jury. Ostatecznie stołeczny zarząd ABSL za autora najbardziej obiecującego rozwiązania uznał firmę Scanye.

Zwycięski start-up pracuje nad inteligentnym asystentem księgowości mającym zautomatyzować proces przetwarzania dokumentów. Rozwijany przez Scanye moduł uczy się czytać faktury i przeprowadzać ich klasyfikację, odciążając od tego obowiązku człowieka. Aplikacja pozwala błyskawicznie przekonwertować skan lub zdjęcie faktury, a następnie wyciąga z niej dane do zaksięgowania, płatności lub archiwizacji. Użytkownik musi tylko zatwierdzić dane, natomiast omija go uciążliwe przepisywanie.

– Nie mogliśmy odmówić sobie udziału w takim przedsięwzięciu – komentuje Tadeusz Chruściel, współzałożyciel Scanye, który prezentował zwycięski projekt. – Na obecnym etapie działalności obsługujemy małe i średnie przedsiębiorstwa, widzimy jednak, jak duże korzyści mogłoby przynieść nasze rozwiązanie największym firmom. Dlatego możliwość zaprezentowania Scanye przed zarządami tak dużych spółek miała dla nas ogromne znaczenie – wyjaśnia.
– Półfinał ABSL Start-Up Challenge dowiódł, że start-upy podążają w bardzo dobrym kierunku. Mieliśmy tu rozwiązania skierowane zarówno do biznesu, jak i do klienta, pomysły zarówno wnoszące technologiczny powiew świeżości, jak i bazujące na istniejących rozwiązaniach z zamysłem przekształcenia ich w innowację użytkową. Myślę, że zwycięzca zaprezentował bardzo pragmatyczne rozwiązanie wyrażające zrozumienie dla potrzeb biznesu – mówi Małgorzata Mejer, która w jury zasiadała jako przedstawicielka Procter and Gamble (P&G).

Innowacje na skalę globalną
P&G, w którego warszawskiej siedzibie odbył się półfinał, jest głównym partnerem projektu ABSL Start-up Challenge i tegorocznym sponsorem II edycji tego konkursu. Jedno z największych przedsiębiorstw na świecie od dłuższego czasu wciela w życie ideę nawiązywania merytorycznej i biznesowej współpracy z polskimi start-upami, zapewniając im szerokie zaplecze eksperckie i technologiczne.

Jako przykład takiego wsparcia można wymienić platformę grywalizacji dla Old Spice, którą opracował start-up Gamfi. Umożliwia ona młodym użytkownikom zaangażowanie się w kontakt z produktem za pośrednictwem aplikacji gier online na smartfona lub komputer. Wcielając się w postać bohatera marki Old Spice, gracze przechodzą przez różne poziomy gry, zbierają trofea i punkty oraz rywalizują z innymi graczami.
Również polscy eksperci pracujący w Globalnym Centrum Usług Biznesowych w Warszawie – drugim, po Cincinnati, pod względem wielkości centrum IT P&G na świecie – mają niemały wkład w rozwój światowych innowacji giganta. Koordynowali m.in. projekt GEOVIS, technologię dotyczącą planowania całego łańcucha dostaw P&G. Pracowali też nad mobilną aplikacją dla Oral-B, która pomaga konsumentom w zachowaniu nawyku mycia zębów.

Od wielu lat innowacyjność pozostaje filarem naszej firmy – tłumaczy Janusz Dziurzyński, dyrektor P&G Global Business Services. – Rozwijamy ją na różne sposoby, czy to przez nasze centra badawcze, czy przez współpracę z prestiżowymi uczelniami. Trzecim obszarem kreowania innowacji są start-upy. Przyświeca nam misja integrowania z ich dużym biznesem, ponieważ wierzymy, że na styku tych dwóch światów rodzi się autentyczna wartość dla nas wszystkich.

Co dalej?
Wyróżniony start-up z Warszawy czeka teraz na starcie ze zwycięzcami innych regionalnych eliminacji Start-up Challenge. W ścisłym finale II edycji konkursu zaplanowanym podczas 8. Konferencji ABSL w Łodzi 14 czerwca zmierzy się 7 start-upów, spośród których jury złożone z przedstawicieli czołowych biznesowych marek wyłoni ostatecznego zwycięzcę.

W ubiegłorocznym konkursie za najlepiej rokujące na współpracę uznano 3 start-upy. Były to Grinfy, twórca oprogramowania redukującego zużycie energii komputerów, HospiCare, autor platformy gromadzenia danych i wymiany informacji między pacjentami hospicjów domowych i opiekującymi się nimi osobami, oraz Zapakuj.to, firma usprawniająca proces dostawy niewielkich ilości projektowanych przez klienta opakowań.

Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) to czołowa organizacja branżowa zrzeszająca największych graczy sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. Uchodzi za jedną z największych społeczności biznesowych w Europie.

Artykuł powstał we współpracy z P&G.

POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...