O tym nie powinien zapominać żaden start-upowiec. Eksperci zdradzają, co w tym biznesie jest na wagę złota
Dawid Wojtowicz
30 maja 2017, 13:56·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 30 maja 2017, 13:56
Dla start-upów fundusze są jak tlen – bez nich giną. Dlatego tyle uwagi poświęca się temu, jak zapewnić im stały dopływ finansowego paliwa. Kapitał od inwestorów, granty w ramach konkursów, dotacje z Brukseli. Zaraz... czy o czymś nie zapominamy? Każda firma, a więc i start-up, żyje głównie dzięki klientom. I to o ich uwagę musi zabiegać zawsze na pierwszym miejscu.
Reklama.
W przypadku młodej firmy, której produkt często znajduje się w przysłowiowych powijakach, łowienie klientów nie należy akurat do najłatwiejszych zadań. Wskazówek, jak podołać temu wielkiemu wyzwaniu, udzielili przedsiębiorca Artur Kurasiński i mentor Paweł Tkaczyk, którzy 22 maja 2017r w budynku Centrum Przedsiębiorczości Smolna poprowadzili otwarty wykład dla przedsiębiorców oraz osób myślących o własnym biznesie.
Eksperci omówili cechy dobrego sprzedawcy-startupowca, przedstawili najczęstsze błędy popełniane w kontaktach z klientami, pokazali, jak powinien profesjonalnie przebiegać proces sprzedaży oraz wskazali, gdzie szukać grup docelowych dla swoich usług. Słuchacze mogli też zapoznać się ze strategiami dotarcia i sposobem myślenia cechującym dobrego lidera.
Centrum Przedsiębiorczości Smolna to nowoczesna placówka tworząca przestrzeń biznesową i technologiczną w Warszawie. Współfinansowany ze środków unijnych ośrodek, usytuowany przy ulicy Smolnej 4, stanowi miejsce spotkań i wydarzeń poświęconych rozwojowi i wsparciu lokalnej przedsiębiorczości. Centrum posiada szeroką ofertę bezpłatnych usług informacyjno-doradczych oraz szkoleniowych kierowanych do przedsiębiorców i osób planujących rozpocząć działalność gospodarczą.