Biedronka i Lidl nie mogą spać spokojnie. Badania pokazują, co się stanie, gdy choć na chwilę osiądą na laurach

Jedna z kieleckich Biedronek
Jedna z kieleckich Biedronek Paweł Małecki/Agencja Gazeta
Przywiązanie do marek to przeżytek – pokazują badania firmy Nielsen. Polscy klienci przestają mieć opory przed zmienianiem ulubionych sklepów, jeżeli tylko u konkurencji pojawi się choć trochę lepsza oferta.

Biedronka, grupa Eurocash (właściciel ABC, Delikatesów Centrum, Lewiatana czy Groszka) i Lidl to największe spożywcze sieci handlowe w Polsce. Nieustanne wyścigi na promocje między nimi mogą wydawać się chwilami absurdalne, najnowsze badania firmy Nielsen pokazują jednak, że mają głęboki sens. Polscy konsumenci coraz większą uwagę zwracają bowiem na cenę towaru, a coraz mniejszą – na markę pod jaką (lub w jakiej) jest sprzedawany.



Jeszcze w 2013 roku klienci, którzy byli skłonni zmienić sklep, w którym dokonują zakupów, ze względu na promocję u konkurencji wynosił 26 proc. W 2016 roku z taki twierdzeniem zgadzał się już co trzeci ankietowany.

W tym okresie o 5 punktów procentowych podskoczył również odsetek konsumentów, którzy deklarują, że znają ceny większości kupowanych produktów i zawsze zauważają moment, w którym ulegają one zmianie.

Jednocześnie spadła liczba osób, które twierdzą, że na ceny nie zwracają kompletnie uwagi. We wcześniejszych latach taką postawę deklarowało 4 proc. badanych, w 2015 przyznawał się do tego już tylko co pięćdziesiąty Polak.

źródło: Dla Handlu
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...