Polak może zostać biznesmenem roku na świecie. Gdy zaczynał ludzie pukali się w czoło, teraz firma jest warta setki mln

Marcin Grzymkowski jest reprezentantem Polski w międzynarodowym konkursie World Entrepreneur Of The Year organizowanym przez EY
Marcin Grzymkowski jest reprezentantem Polski w międzynarodowym konkursie World Entrepreneur Of The Year organizowanym przez EY Adam Stępień/Agencja Gazeta
Marcin Grzymkowski jest reprezentantem Polski w międzynarodowym konkursie World Entrepreneur Of The Year organizowanym przez EY. W 2006 roku nasz rodak założył platformę eobuwie.pl, dzięki której klienci mogą kupić buty za pośrednictwem internetu. Dzisiaj wydaje się to oczywistością, jednak w czasach, w których przedsiębiorca dopiero rozkręcał swój biznes, sprzedawanie butów bez ich wcześniejszego przymierzania wydawało się abstrakcją.

Grzymkowski dostał się na galę w Monte Carlo dzięki ubiegłorocznemu zwycięstwu na krajowej arenie. Przedsiębiorca poza tytułem „Przedsiębiorcy Roku” został również triumfatorem kategorii Nowe Technologie/Innowacyjność. W uzasadnieniu jury napisało, że platforma stworzona przez Grzymkowskiego to „napisanie historii transformacji gospodarczej w pigułce – przekształcenie firmy rodzinnej, działającej tradycyjnymi metodami, w firmę epoki digitalizacji – o dużej skali i znakomitych wynikach finansowych”.


Teraz założyciel portalu eobuwie.pl walczy o tytuł przedsiębiorcy roku na świecie. Międzynarodowa gala trwa od 7 do 11 czerwca. O zaszczytne miano ubiega się 59 biznesmenów z 49 krajów, a wyniki zostaną ogłoszone podczas ceremonii, która odbędzie się w sobotę 10 czerwca.

- Kiedy zaczynałem wielu sceptyków twierdziło, że nie da się sprzedawać butów online, bo klient chce je przymierzyć. Ja od początku wierzyłem w swój biznes i dowiodłem, że można tak sprzedawać buty. W ciągu 10 lat rozwinęliśmy naszą firmę dwustukrotnie – chwalił się w rozmowie z TVN24 BiS Grzymkowski.

Dzisiaj firma Grzymkowskiego, poza Polską, działa również na Słowacji, Węgrzech i Ukrainie, w Czechach, Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii, Bułgarii oraz w Rumunii. W ciągu jednego dnia potrafi sprzedać nawet 30 tys. par obuwia. W 2015 roku potencjał platformy dostrzegła firma CCC. Jej właściciel, Dariusz Miłek, wyłożył na 74 proc. akcji ponad 230 mln złotych.

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...