Polski start-up w wielkim finale konkursu w Los Angeles. Powalczy o 750 tys. dolarów

Nexbio to czołowy polski start-up biotechnologiczny.
Nexbio to czołowy polski start-up biotechnologiczny. Materiały prasowe
Start-up Nexbio zajął szóste miejsce w internetowym głosowaniu Chivas The Venture dla najlepszych biznesów odpowiedzialnych społecznie. Firma z Lublina walczyła przez ostatnich pięć tygodni o głosy internautów wraz z 29 start-upami z całego świata. Nexbio okazało się lepsze od firm z USA, Chin, Niemiec czy Izraela. Jeśli weżmiemy pod uwagę tylko wyniki europejskich start-upów, Nexbio zajęło drugie miejsce, tuż za Wielką Brytanią. W lipcu Nexbio zaprezentuje się przed jury Chivas the Venture w Los Angeles. Będzie walczyć o 750 tys. dolarów.

Finał Chivas the Venture odbędzie się w dniach 12-13 lipca w Los Angeles. Wszyscy finaliści zaprezentują się jury w ramach pitchingu, Opowiedzą o pomysłach na biznes i planach na jego rozwój. Najlepsi, którzy przekonają jury o tym, że ich działalność może być użyteczna dla społeczeństwa, mają szansę na dofinansowanie z puli 750 tys. dolarów.



Nexbio jest biotechnologicznym start-upem, który opracowuje nowatorskie metody wykrywania chorób roślin uprawnych w bardzo wczesnym stadium. Na czele Nexbio stoi biotechnolog Adam Kuzdraliński. Chce on wprowadzić innowacyjne rozwiązania technologiczne i genetyczne do naszego codziennego życia. Dzięki nim już we wczesnej fazie rozwoju plonów można odpowiednio dobrać skuteczne środki ochrony roślin. Zwiększa to bezpieczeństwo samych upraw i zmniejsza wykorzystywanie pestycydów.

Adam Kuzdraliński z Nexbio zwrócił uwagę na skalę sukcesu lubelskiego start-upu. – Szóste miejsce Nexbio w pierwszym etapie finału Chivas The Venture to fantastyczny wynik. Dziękujemy wszystkim, którzy oddali na nas swoje głosy. Cieszymy się, że tak wiele osób doceniło nasz pomysł, dzięki czemu wyprzedziliśmy zdecydowaną większość naszych konkurentów. Misja Nexbio nie jest sztuką dla samej sztuki. Liczymy na to, że nasz pomysł
na zmianę świata na lepsze, poprzez dostarczenie ludziom zdrowszej żywności doceni także jury globalnego finału konkursu – powiedział Adam Kuzdraliński.

Wagę międzynarodowego sukcesu Nexbio docenił też Marcin Zalewski, Chivas & Jameson Brand Manager z Wyborowa Pernod Ricard. – Nexbio zdobyło aż dwa razy więcej głosów niż ubiegłoroczny laureat  Chivas The Venture, co jest dowodem na to, że Polacy mają coraz większą świadomość tego, czym są startupy i dlaczego warto je wspierać. Trzymamy kciuki za NEXBIO w globalnym finale w Los Angeles. Wierzymy, że mogą osiągnąć jeszcze lepszy wynik! – dodał Zalewski.

Tekst powstał we współpracy z The Venture.

POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...