Koniec z zaśmiecaniem Facebooka. Najbardziej denerwujący użytkownicy mogą zacząć się bać

Facebook usprawnia walkę przeciwko spamerom. Mark Zuckerberg sprawi, że tablica będzie bogatsza w sprawdzone informacje
Facebook usprawnia walkę przeciwko spamerom. Mark Zuckerberg sprawi, że tablica będzie bogatsza w sprawdzone informacje Fot. 123RF
Facebook chce skuteczniej zwalczać internautów, którzy publikują spam. Chodzi o wszelkiego rodzaju nieprawdziwe wiadomości czy clickbaity, czyli treści, które przykuwają uwagę mocnymi tytułami. W tym wszystkim chodzi o uczynienie facebookowej tablicy bardziej rzetelną, a nie zawierającą nieprawdziwe albo niezbyt merytoryczne informacje.

Wzrost fałszywych doniesień na Facebooku zaobserwowano podczas ostatniej kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych. Problem okazał się o wiele większy, niż sądzono, dlatego Facebook wytacza działa przeciwko spamerom.



Okazuje się, że osoby, które publikują więcej niż 50 aktualizacji w ciągu dnia, najczęściej udostępniają także treści o niskiej jakości. Wchodzą w to liczne informacje o sensacyjnym, lecz nieprawdziwym charakterze, i wspomniane już clickbaity. Treści publikowane przez spamerów mają być rzadziej widoczne, bowiem usprawniono algorytm, który śledzi i weryfikuje publikowane wpisy. Trudno jednak na razie ocenić na ile okaże on się skuteczny. Może bowiem okazać się, że będzie jedynie zwracać uwagę na ponadprzeciętnie aktywnych użytkowników.

Nowa polityka walki ze spamerami obejmuje tylko linki do poszczególnych artykułów i domen. Nie dotyczy zaś filmów, zdjęć, zameldowań czy aktualizacji statusu.

W międzyczasie Facebook poinformował o nowym przycisku dla Messengera, który pozwoli na zaangażowanie się w interakcję z markami i ich chatbotami – programami komputerowymi, których zadaniem jest prowadzenie rozmowy za pomocą głosu lub tekstu. Chodzi o ułatwienie komunikacji między użytkownikami a platformami biznesowymi. Wiąże się z tym jednak pewna niedogodność: nie tylko użytkownik będzie mógł kontaktować się z firmami, ale i firmy będą mogły częściej zasypywać komunikatami użytkownika.

źródło: The Independent
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...