W PKO Banku Polskim jak w hipermarkecie. Rewolucyjna zmiana, która położy kres wielogodzinnym kolejkom

Samoobsługowe stanowiska w PKO Banku Polskim mają usprawnić obsługę klienta
Samoobsługowe stanowiska w PKO Banku Polskim mają usprawnić obsługę klienta Fot. Agata Grzybowska / Agencja Gazeta
PKO Bank Polski wprowadził małą rewolucję, ponieważ wdrożył pierwsze stanowiska samoobsługowe. Tego rodzaju automatyzacja jest obecnie najbardziej charakterystyczna dla hipermarketów. Dzięki nowemu rozwiązaniu, wykorzystując kartę debetową, założymy lokatę, wykonamy przelew czy wpłacimy pieniądze. Urządzenia są dostępne dla klientów indywidualnych, jak i firmowych.

Przy wprowadzaniu takiego rozwiązania bank kierował się zmniejszeniem kosztów, wspomniał także o „wygodzie klienta”. – Stanowiska samoobsługowe z jednej strony podnoszą komfort klientów, z drugiej optymalizują koszty funkcjonowania placówek bankowych – twierdzi Zbigniew Jancewicz, kierownik zespołu w Departamencie Sieci i Optymalizacji Procesów PKO Banku Polskiego.



Mamy na razie do czynienia jedynie z programem pilotażowym. Potrzeba czasu na sprawdzenie, jak samoobsługa usprawnia proces obsługi i jak chętnie są wykorzystywane stanowiska samoobsługowe. – Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim, między innymi w banku Barclays – dodaje.

Za sprawą samoobsługowych stanowisk możemy dokonać wpłaty gotówkowej na konto własne, wypłacić gotówkę, przelać pieniądze między własnymi rachunkami czy na dowolne konto, założyć lokatę czy sprawdzić saldo. Z czasem pojawi się możliwość uzyskania pożyczki gotówkowej, realizowania przelewu do urzędu skarbowego i ZUS, a nawet zakładania rachunku oszczędnościowego.

Dwa stanowiska samoobsługowe znajdziemy w Oddziale 6 i 101 w Warszawie, a kolejne dwa w Oddziale 1 w Jeleniej Górze. Logujemy się do urządzenia przy życiu karty debetowej z użyciem numeru PIN. Dokumenty dotyczące realizowanych transakcji są wysyłane na adres e-mail klienta.
Trwa ładowanie komentarzy...