Mocarstwowe plany lotniska w Modlinie. "Naszym klientem jest saudyjski książę, który ma stadninę pod Zakroczymiem"

Lotnisko w Modlinie ma szeroko zakrojone plany. Konieczne jest jednak zaciągnięcie ogromnego kredytu
Lotnisko w Modlinie ma szeroko zakrojone plany. Konieczne jest jednak zaciągnięcie ogromnego kredytu Fot. Franciszek Mazur / Agencja Gazeta | Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
Do Modlina przylatuje swoim Boeingiem 767 saudyjski książę, który ma stadninę pod Zakroczymiem (miasto w województwie mazowieckim). Leszek Chorzewski, pełniący obowiązki prezesa Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa/Modlin, chce, by takie przyloty były normą. W planach jest bowiem rozbudowa lotniska, która wiąże się z zaciągnięciem ogromnego kredytu.

Chorzewski zdradza, że lotnisko przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na utworzenie na lotnisku w Modlinie bazy technicznej, który mogłaby obsługiwać właśnie Boeingi 737 i Airbusy A320, a także duże samoloty, jak np. Boeingi 767. Chwali się jednak, że już teraz na lotnisku przyjmowane są duże maszyny lotnicze. – Mamy klienta, takiego fantastycznego szejka, który ma stadninę pod Zakroczymiem. Przylatuje do nas swoim Boeingiem 767 i nie ma z tym żadnego problemu. Teraz to są epizody, a chciałbym, żeby to była norma – mówi.



W planach jest rozbudowa lotniska. Chorzewski twierdzi, że zna plany rozwojowe Ryanaira i musi zadbać, by mógł on realizował nowe połączenia. Modernizacja jest także ważna przy realizacji nowej koncepcji obsługi handlowej.

– By była to jedna zintegrowana strefa handlowa, która będzie generowała dodatkowy przychód. Pasażerowie będą mieli lepszą ofertę, większy wybór i chętniej będą wydawali pieniądze. Między innymi o to oparta jest koncepcja, na podstawie której bank przygotował dla nas ofertę kredytową na rozbudowę terminala. Myślę, że w 2021 lub w 2022 r. lotnisko będzie już trwale rentowne i będziemy regularnie wypracowywać zysk – przekonuje.

Do tego wszystkiego konieczne jest zaciągnięcie kredytu na 60 mln zł. Modlin przeznaczy 50 mln zł na rozbudowę terminalu. Chodzi o przedłużenie obecnej konstrukcji i stworzenie takich warunków, by mieć 7 mln pasażerów rocznie. Reszta pieniędzy posłuży na modernizację dróg kołowania. 13 lipca zbiera się Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, które zdecyduje, czy kredyt zostanie zaciągnięty.

źródło: Money.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...