Były dyrektor kreatywny Apple mówi wprost o przewadze Samsunga. IPhone nie jest już "taki cool"

Samsung to dla Apple konkurent, z którym coraz trudniej wygrać. Premiera iPhone'a 8 już niedługo
Samsung to dla Apple konkurent, z którym coraz trudniej wygrać. Premiera iPhone'a 8 już niedługo Fot. Pixabay.com
Hugh Dubberly, były dyrektor działu kreatywnego w Apple, powiedział „The Wall Street Journal”, że Apple nie jest już tak samo „cool” jak przed laty. A wszystko przez zastąpienie Steve'a Jobsa Timem Cookiem, któremu brak pomysłowości dawnego wizjonera. Efekt? Bycie w tyle za najpoważniejszym konkurentem – Samsungiem.

Nowy dyrektor generalny Apple jest poddawany oczywistej presji, zwłaszcza że niedawno wypuszczono zaawansowanego Samsunga Galaxy S8. W planach jest więc dodanie do kolejnego iPhone'a czytnika linii papilarnych zintegrowanego z wyświetlaczem, co wyprzedziłoby o krok konkurencję.



Będzie to jedna z nielicznych okazji do odzyskania dawnej pozycji, bo Apple wyprzedziłoby w ten sposób Samsunga, który nie ma jeszcze takiej funkcji. Informacje z wewnątrz korporacji gaszą entuzjazm, informując, że ze względu na problemy z sensorem początek produkcji może się opóźnić.

Niewykluczone też, że Apple zrezygnuje z linii papilarnych na rzecz technologii rozpoznawania twarzy. Wszystko stanie się jasne, kiedy model iPhone'a 8 trafi na rynek, ale może dojść do opóźnienia, które zaowocowałoby dystrybucją dopiero w listopadzie.

Mimo to Apple doskonale wie, że rynek smartfonów nie daje już takich zysków jak kilka lat temu. Prognozy firmy badawczej IDC nie pozostawiają złudzeń – rynek smartfonów wzrośnie zaledwie o 3 proc. rocznie do 2021 roku. Tim Cook stawia więc obecnie przede wszystkim na rozszerzoną rzeczywistość, którą uważa za przyszłość rynku. Firma pracuje nad specjalnymi okularami i aplikacjami, dzięki którym wejdziemy w świat rozszerzonej rzeczywistości.

źródło: Fox Business News

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...