Czy Polacy dbają o swoją figurę? Sprawdziliśmy, kiedy rzucamy się do komputerów w poszukiwaniu skutecznych diet

Z badań przeprowadzonych przez Gemius/PBI wynika, że jesteśmy właśnie w szczycie wakacyjnego lenistwa
Z badań przeprowadzonych przez Gemius/PBI wynika, że jesteśmy właśnie w szczycie wakacyjnego lenistwa pixcabay.com
Z badań przeprowadzonych przez Gemius/PBI wynika, że jesteśmy właśnie w szczycie wakacyjnego lenistwa. Pracę nad swoim wyglądem zaczynamy bowiem, i tu nie będzie żadnego zaskoczenia, na początku roku. Później nasz zapał gaśnie jak świeczka na wietrze.

Branża fitness rośnie w Polsce w bardzo szybkim tempie. Według Delloite jest już wart 3,7 mld złotych, a zdaniem ekspertów to jeszcze nie koniec, bo wciąż rośnie o około 20 proc. rocznie. W ten trend wpisują się również portale, dzięki którym Polacy mogą dowiedzieć się o tajnikach skutecznego odchudzania.



Ile pić, co jeść, pójść na basen czy pobiegać – badania Gemius/PBI pokazują, kiedy decydujemy się szukać odpowiedzi na tego typu dylematy w sieci. Wnioski? W styczniu liczba internautów zainteresowanych dietami i odchudzaniem rośnie o mniej więcej 20 proc. i przebija poziom 5 mln miesięcznie. To zdecydowany szczyt zainteresowania.

Drugim momentem, w którym Polki i Polacy zaczynają interesować się metodami na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów, jest przełom kwietnia i maja. Widać to szczególnie po czasie, jaki przeciętny użytkownik spędza na stronie internetowej. Średnia rośnie wówczas z 6-7 minut do prawie 12 w maju i ponad kwadransa w czerwcu. Szczególnie w oczy rzuca się jednak sposób, w jaki przeglądamy strony www. W chłodniejszych miesiącach roku najdłużej na stronach siedzą użytkownicy korzystający z komputerów stacjonarnych i laptopów. Im cieplej na dworze, tym częściej do głosu dochodzą jednak urządzenia mobilne.
Które portale cieszą się największym zainteresowaniem? W szczytowym okresie łączną liczba użytkowników przekracza 5 mln miesięcznie. Wśród portali o tematyce „diety, odchudzanie, fitness” prym wiedzie vitalia.pl, która według badania Gemius/PBI, potrafi przyciągnąć przed ekrany ponad milion użytkowników miesięcznie. Mocną pozycją cieszą się również takie serwisy jak myfitness.pl i twoje-piekno.pl. Odwiedza je odpowiednio 945 i 883 tys. osób miesięcznie.

Charakterystyka największych portali o tematyce „diety, odchudzanie, fitness”:

Vitalia.pl
Nad największym serwisem o tematyce fitness w Polsce pracuje grupa kilkunastu osób, która współpracuje z dietetykami, lekarzami, informatykami i programistami. Po wypełnieniu ankiet i formularzy użytkownik otrzymuje dostęp do indywidualnie rozpisanego programu diety wraz z przepisami i listą zakupów. Internauci mają także stały, szybki kontakt z konsultantami i dietetykami Vitalia.pl poprzez pocztę elektroniczną, komunikator oraz forum.

Myfitness.pl
Portal dużą wagę przywiązuje do aktywności fizycznej. Na jego łamach możemy znaleźć rady od trenerów gwiazd, opis treningów kardio, siłowych czy interwałowych, zajęcia fitness oraz jogę. Tę ostatnią w praktycznie każdym wydaniu, swoje miejsce znajdą nawet osoby...na kacu. Autorzy nie zapomnieli również o opisach drobnych przekąsek i metod na regenerację. Swoje miejsce odnajdą tu również osoby, które szukają ćwiczeń wyszczuplających konkretne partie ciała.
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...