Hejt na Zarę jest coraz większy. Tymczasem do Polski właśnie wchodzi jej rywal, hiszpańska sieciówka odzieżowa

Sfera to marka odzieżowa, która – podobnie jak Zara – narodziła się w Hiszpanii
Sfera to marka odzieżowa, która – podobnie jak Zara – narodziła się w Hiszpanii Fot. Michał Łepecki / Agencja Gazeta
Zara istnieje na rynku od 1974 r., podczas gdy Sfera – marka odzieżowa także wywodząca się z Hiszpanii – funkcjonuje na nim dopiero od 2002 r. Obie marki stawiają na tworzenie kolekcji inspirowanych najnowszymi trendami. Strefa, podobnie jak Zara w 1999 r., wchodzi w październiku do Polski.

W sklepach Sfera klient ma do dyspozycji odzież, którą charakteryzuje różnorodność stylów. Sklepy obecnie zlokalizowane są w Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Grecji, Meksyku, ale i Arabii Saudyjskiej, Bahrajnie, Egipcie i Kuwejcie. Sfera ma ambitny plan międzynarodowej ekspansji i stopniowo go realizuje.

Firma stała się jednym z najemców Wroclavii – wrocławskiej galerii handlowej, której otwarcie nastąpi w październiku. Innymi najemcami są m.in. Zara, H&M czy Reserved. Każdego tygodnia w salonie Sfera znajdziemy nowe propozycje dla kobiet, mężczyzn, a nawet dzieci. Nad odzieżą pracuje siedemdziesięciu projektantów, którzy są poddawani kontroli jakości podczas procesu produkcji.

We Wroclavii znajdziemy także sklepy innych marek, które dotychczas nie były dostępne dla wrocławian. Dla przykładu, Forever 21, Steve Madden, Uterqüe, Run Colors, Lacoste czy Goldi.

Pojawienie się w Polsce nowej marki odzieżowej wydaje się obarczone sporym ryzykiem. Ostatnio bowiem wiele z nich ucieka z naszego kraju. Dalsza sprzedaż w naszym kraju nie opłacała się m.in. Marks & Spencer, Top Shop i Springfield. Co więcej, nowi gracze handlu internetowego, tacy jak Boohoo.com, ASOS i Missguided, projektują i sprzedają swoje wyroby w ciągu maksymalnie dwóch tygodni. Mamy więc do czynienia z szybszym wynikiem od tradycyjnych sklepów, oferujących tzw. szybką modę (z ang. fast fashion), lepszy nawet od Zary, która wydawała się na tym polu niedościgniona. O tym, że Zara jest coraz gorzej postrzegana w Polsce piszemy tutaj.

źródło: dlahandlu.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...