Nie wiemy, kto wymyślił koło. Za to Continental wymyślił koło na nowo, specjalnie pod kątem samochodów elektrycznych

New Wheel Concept.
New Wheel Concept. Fot. materiały prasowe
Nowa koncepcja koła (New Wheel Concept) – według amerykańskiej firmy Continental – zakłada większe bezpieczeństwo i większą trwałość niż kiedykolwiek. Firma zintegrowała hamulce z felgą, co pozwoliło na montaż większych, aluminiowych tarcz i inny montaż klocków. Dzięki temu auto ma skuteczniej hamować, być lżejsze, trwalsze i lepiej chłodzone. Na dodatek, dzięki tej charakterystyce, producenci będą mogli obniżyć cenę samochodów.

Inspiracją dla nowego podejścia do koła była szybko rosnąca popularność samochodów elektrycznych. Konstruktorzy Continentala postanowili zmniejszyć masę samochodów i poprawić ich chłodzenie – stało się to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnego, znacznie bardziej wytrzymałego niż zwykle stosowane stopu aluminium. Ten metal akurat słynie z tego, że rozgrzewa się – ale i stygnie – znacznie szybciej niż inne metale, w mniejszym stopniu też koroduje i jest lżejsze od alternatywnych materiałów.
A więc podstawą koła wymyślonego na nowo stała się aluminiowa felga. Do niej przymocowana jest tarcza hamulcowa – od środka, co pozwala zwiększyć rozmiary tarczy. Większa tarcza natomiast, starcza na dłużej: producent kół twierdzi, że w tej wersji tarcze wystarczą na cały okres eksploatacji wozu.



Wewnątrz tarczy umieszczono klocki, co redukuje wielkość i ciężar klocków, a także natężenie hałasu przy hamowaniu. Cóż, wymiana klocków jednak nas nie ominie, zapewne będzie się odbywać z tą samą częstotliwością, choć – jak zapewnia Continental – ma się stać prostsza niż do tej pory. Oficjalna prezentacja nowych kół: już we wrześniu br., podczas branżowej imprezy we Frankfurcie nad Menem.

źródło: leftlane.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...