Takiej zmiany na GPW nie było do lat. Z grona największych graczy wypadnie Asseco, zobacz, kto ich zdetronizuje

Pierwszy prezes Giełdy Papierów Wartościowych, Wiesław Rozłucki
Pierwszy prezes Giełdy Papierów Wartościowych, Wiesław Rozłucki Kuba Atys/Agencja Gazeta
— Zakładając niewielkie zmiany cen, CD Projekt jest na drodze do zastąpienia Asseco w WIG20. W tym momencie nie widzimy wielkich szans na inne zmiany w portfelu blue chips — napisał Michał Sopiel, analityk DM BZ WBK. Taka roszada oznaczałaby, że twórca Wiedźmina stanie się pierwszą firmą produkującą gry, która znalazłaby się wśród 20 największych spółek warszawskiej giełdy.

Zdaniem analityków, CD Projekt ma duże szanse, by już za kilka miesięcy znaleźć się w giełdowej ekstraklasie. Pierwszą firmą informatyczną, która dostąpiła tego zaszczytu był Optimus. Był to rok 1997. Rok później dołączyło do niego Asseco Poland (wówczas jeszcze jako Prokom Software) i to właśnie ta spółka jest dzisiaj jedyną spółką IT w indeksie WIG 20.

Do spodziewanej zmiany może dojść najwcześniej w marcu, podczas rocznej rewizji indeksu WIG20. Eksperci spekulują jednak, że innym kandydatem, obok twórcy Wiedźmina jest Play, który niedawno zadebiutował na GPW. WIG 20 skupia największe i najbardziej płynne spółki Giełdy Papierów Wartościowych. Wśród nich możemy znaleźć takich gigantów jak Orlen, KGHM, PZU czy PKO BP.

CD Projekt to twórca gry komputerowej Wiedźmin, która rozeszła się na całym świecie w 25 mln egzemplarzy. W tej chwili grupa koncentruje się nad kolejną superpodukcją – grą „Cyberpank. W trakcie testów jest również multimedialna karcianka „Gwint.

źródło: Puls Biznesu
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.