Świat się kończy. Nestle rusza na podbój nowego rynku: będzie sprzedawać „Nieszkodliwą szynkę” i „Dobroczynny bekon”

W zakładach Sweet Earth, firmy kupionej przez Nestle.
W zakładach Sweet Earth, firmy kupionej przez Nestle. Fot. YouTube
Firma, która kojarzy się ze słodyczami i kawą? Naturalnie szwajcarska Nestle. Koncern, który stał się niemal ikoną tego typu produktów, teraz postanowił wkroczyć na zupełnie nowe grunt – firma przejęła kalifornijskie przedsiębiorstwie Sweet Earth. Wbrew „słodkiej” nazwie nowy nabytek giganta zajmuje się produkcją roślinnych burgerów i burrito.

Kalifornijska firma specjalizuje się w tworzeniu na bazie fasoli czy tofu rozmaitych zamienników mięsa. Takie składniki trafiają, zamiast wołowych kotletów, szynki czy bekonu, do burgerów. W obecnym menu firmy znajduje się aż 48 takich wegetariańskich przysmaków.

– Ta akwizycja dowodzi, że produkcja oparta na składnikach roślinnych wchodzi do mainstreamu – zapewniała szefowa Sweet Earth, Kelly Swette. – To potwierdzenie tego, czego od dawna domagali się konsumenci i dystrybutorzy: całościowych i zrównoważonych możliwości dokonywania wyboru – kwitowała. I coś w tym jest. Szwajcarzy uważają, że wraz z zakupem kalifornijskiej firmy w zasadzie bezpośrednio wchodzą w sam środek nowej kultury kulinarnej. A przy okazji robią świetny interes: w 2020 r. rynek takich roślinnych produktów powinien być już warty około 5 miliardów dolarów, tylko na rynku amerykańskim. Kto pierwszy, ten zgarnie lwią część tej puli.

źródło: CNN

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...