Kultowa marka powraca na rynek w zupełnie nowej odsłonie. Ten aparat reaktywowali Polacy

Polaroid stworzył nowy aparat OneStep2
Polaroid stworzył nowy aparat OneStep2 Fot. 123RF
Te aparaty w latach 70-tych i 80-tych święciły triumfy. Wszystko wskazuje na to, że dzięki Polakom znów będą miały szansę stać się prawdziwym przebojem.

Na rynku pojawi się nowy aparat – OneStep 2. Sprzęt przypomina klasyczną konstrukcję z lat 80-tych. Mamy do czynienia z tzw. aparatem natychmiastowym – po pstryknięciu migawki, otrzymujemy zdjęcie. Nie chodzi o wydruk, lecz odbitkę bazująca na chemii fotograficznej zaszytej w papierze.

OneStep 2 jest bardzo prosty w obsłudze. Zasila się go za pomocą akumulatora ładowanego za pomocą złącza micro USB. Za OneStep 2 zapłacimy 119,99 euro, czyli 515,12 zł. Będzie on dostępny w sklepach w Europie już w październiku.

Marka Polaroid została zakupiona w maju tego roku przez Impossible Project – centrum analogowej fotografii natychmiastowej. Przedsiębiorstwem kieruje 28-letni Oskar Smołokowski, a największym udziałowcem jest Wieczesław Smołokowski – polski przedsiębiorca i inwestor urodzony na Ukrainie. Imspossible Project już w 2008 r. kupiło ostatnią fabrykę należącą do Polaroida.

Polaroid, choć był początkowo bardzo popularny, z biegiem lat i rozwojem technologicznym tracił na znaczeniu. Jego popularność, począwszy od lat 90. XX wieku, malała. Wszystko oczywiście za sprawą ekspansji aparatów cyfrowych. Tym samym, w 2008 r. zaprzestano dalszego produkowania Polaroidów. Teraz mają one znów szansę odegrać ważną rolę na rynku.


źródło: wsls.com
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.