Stał się miliarderem dzięki prostej aplikacji. Teraz ten Polak sponsoruje jedną z największych drużyn sportowych w USA

Piotr Szulczewski
Piotr Szulczewski Fot. Facebook/Peter Szulczewski
Drużyna Los Angeles Lakers należąca do NBA ogłosiła, że w ciąg najbliższych trzech lat na jej koszulkach będzie widoczne logo firmy Wish. Polski start-up postanowił zostać sponsorem słynnych koszykarzy. Jak informują amerykańskie media, klub w ramach sponsoringu otrzyma od Piotra Szulczewskiego, założyciela Wish, kwotę rzędu 12-14 mln dol.

Wish odpowiada za aplikację zakupową o tej samej nazwie, która szturmem podbiła rynek. Jeszcze niedawno wyceniano ją na 3,5-5 miliarda dolarów.



– Rozmowy zaczęliśmy około sześć tygodni temu. Szybko pojawiła się pomiędzy nami chemia. Obie strony miały podobne spojrzenie na biznes – mówi Szulczewski w wywiadzie dla nba.com.

Ciekawe jest to, że kluby z ligi NBA zmieniły strategię działania. Zdecydowały wreszcie, by na koszulkach zawodników pojawiały się reklamy. Do tej pory 16 ekip podpisało umowy sponsorskie. Największy kontrakt (20 mln dol.) podpisali aktualni mistrzowie NBA, czyli Golden State Warrior. Umowa Wish z Los Angeles Lakers okazała się drugą największą pod kątem finansowym.

– Cieszymy się, że logo Wish znalazło się na naszych koszulkach. Chcieliśmy współpracować z innowacyjną, globalną i ambitną firmą. Dopasowaliśmy się jako firmy i dopasowaliśmy się jako ludzie. Spodobało nam się, że działalność Piotrka skierowana jest na urządzenia mobilne – twierdzi dla telewizji w ESPN Tim Harris, prezydent ds. koszykarskich w klubie.

Szulczewski pracował m.in. dla Google i Facebooka. W 2010 r. założył własny biznes, tworząc aplikację, która służy do dokonywania zakupów głównie za pomocą urządzeń mobilnych. Pomysł przyniósł mu ogromne pieniądze. Dziś jest miliarderem. Więcej na jego temat przeczytasz tutaj.

źródło: sportowefakty.wp.pl
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...