Kultowa polska firma zmienia właściciela. Transakcja mogła pochłonąć nawet 0,5 mld zł

Hortex zostanie przejęty przez Mid Europa Partners
Hortex zostanie przejęty przez Mid Europa Partners Fot. zrzut ekranu z youtube.com/watch?v=tjjecbxLy2c
Hortex wchodzi w nowy etap. To szansa na rozwinięcie już kultowej marki, a wszystko za sprawą przejęcia przez Mid Europa.

Mid Europa Partners to fundusz, który inwestuje w Europie Centralnej i Południowo-Wschodniej. Firma jest jednym z największych inwestorów w Unii. W swoim portfelu fundusz ma już m.in. Grupę Lux Med, czyli sieć prywatnych przychodni. W przeszłości fundusz był także właścicielem sieci Żabka. Teraz bierze na cel polskie soki, ogłosił bowiem podpisanie porozumienia w sprawie zakupu Grupy Hortex.

Pogłoski na temat tego, że Hortex zmienia właściciela, pojawiły się już dawno. Jaką kwotę zapłaci Mid Europa? Tego nie wiadomo, zresztą o tym, czy w ogóle dojdzie do transakcji zadecyduje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który powinien podjąć decyzję w pierwszym kwartale 2018 r.

Przejęcie będzie wiązało się ze wzmocnieniem Hortexu. – Hortex to polska, legendarna marka z bogatą tradycją i biznes, który posiada solidne fundamenty do dalszego wzrostu. Cieszymy się z perspektywy zwiększenia naszej ekspozycji na rosnącym rynku FMCG (produkty sprzedawane często i po względnie niskich cenach – przyp. red) w Polsce. Będziemy wspierać spółkę w realizacji jej celów strategicznych, w tym w zakresie rozwoju nowych produktów, wejścia w nowe segmenty rynku spożywczego oraz akwizycje – mówi Paweł Padusiński, partner w Mid Europa.


– Interesujemy się spółkami o wartości przedsiębiorstwa w przedziale od 100 do 500 mln euro, w jedną transakcję inwestujemy zwykle ok. 75-200 mln euro kapitału własnego – czytamy na stronie Mid Europa.

Hortex to producent mrożonych warzyw, owoców i soków. Firma działa na polskim rynku od 1958 r.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.