Ta zmiana sprawiła, że Twitter stał się innym serwisem. Platforma wreszcie zacznie na siebie zarabiać

Twitter zwiększył na stałe limit znaków
Twitter zwiększył na stałe limit znaków Fot. 123RF
Twitter, podobnie jak Facebook, idzie z duchem czasu. Wprowadza modyfikację, która zmienia to, co było dla serwisu najbardziej charakterystyczne.

Twitter zwiększył limit znaków w jednym wpisie ze 140 do 280. Zmiana wchodzi na stałe. Firma wprowadziła ją, bo chce w ten sposób zwiększyć wygodę korzystania z portalu. Zdecydowana większość użytkowników narzekała, że 140 znaków nie wystarcza, by dokonać wpisu.



Takie działanie to też sposób na zwiększenie liczby korzystających z serwisu. Twitter liczy na to, że zmiany pomogą pozyskać większą liczbę fallowersów, którzy będą spędzać więcej czasu na platformie i częściej kontaktować się z innymi użytkownikami usługi.

– Większa liczba znaków ułatwia ludziom dopasowanie myśli do tweedów, dokładniejsze wyjaśnienie tego co chcą przekazać – twierdzi Aliza Rosen, menedżer produktu w Twitterze.

Testy na użytkownikach, które przeprowadzano przed wprowadzeniem zmiany, pokazały jednak, że jedynie 5 proc. wpisów przekraczało 140 znaków, zaś tylko 2 proc. przekroczyło 190 znaków.

Modyfikacja nie obejmuje tylko języka japońskiego, koreańskiego i chińskiego. Twitter uzasadnia to tym, że w tych azjatyckich językach i tak obecnie już można przekazać więcej treści z powodu wieloznaczności pojedynczych liter.

Zdaniem firmy, limit znaków jest już reliktem z poprzedniej epoki technologicznej. W 2006 r., kiedy pojawił się Twitter, było to maksimum, które pasowało do wiadomości tekstowych wpisywanych na telefonach komórkowych, dziś zaś należy dostosować się do rewolucji, którą przyniosły smartfony.

Przypomnijmy, że w połowie 2017 r. Twitter przestał wliczać zdjęcia i animacje do limitu znaków, z czego ucieszyli się użytkownicy. Obecna zmiana jest jednak o wiele poważniejsza, bo niejako eliminuje dotychczasową filozofię Twittera, dzięki której stał się tak popularny.

Z serwisu korzysta 330 mln aktywnych użytkowników. W trzecim kwartale tego roku Twitter miał 590 mln dol. przychodu i 21 mln dol. straty.
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...