„Najtrudniejsza branża świata”. Ten mistrzowski klip zmieni twoje myślenie na temat kierowców

Firma ADAR wyprodukowała spot, który diametralnie zmienia sposób myślenia o pracy kierowców TIR-ów
Firma ADAR wyprodukowała spot, który diametralnie zmienia sposób myślenia o pracy kierowców TIR-ów youtube/ADAR
Niezależnie od tego czy na zewnątrz mamy mróz czy upał, noc czy dzień, kierowcy tirów toczą nieustanną walkę z upływającym czasem i zmęczeniem. A wystarczy chwila nieuwagi, by doszło do tragedii. Firma ADAR wyprodukowała spot, który diametralnie zmienia sposób myślenia o pracy kierowców TIR-ów.

– Czas to chwila zawahania na ostatnim zjeździe, to ciągła walka ze snem – tworzy narrację lektor, który opowiada nam o tytułowej, „najtrudniejszej branży świata”. Dalej widzimy serię ujęć, pokazujących zmaganie się kierowcy z goniącymi go terminami, siłami natury i innymi przeciwnościami losu. W kolejnym kadrze mężczyzna opędza się od przydrożnych prostytutek, walczy ze złodziejami w obronie ładunku. Na koniec, zmęczony i niewyspany o mało nie rozjeżdża chłopca, który wyskoczył na ulicę w pogoni za piłką.



Klip został wyprodukowany na potrzeby działającej z Gdańska firmy ADAR, która działa w branży spedycyjnej. Jego realizacją zajęła się Wytwórnia Filmów „Kalina”- Dostaliśmy zlecenie na stworzenie klipu skierowanego do kierowców - opowiada nam reżyser Tomasz Zasada. Dodaje, że same zdjęcia pochłonęły 5 dni, a materiał został w całości zrealizowany w Trójmieście.

Postanowiliśmy zapytać, jak realizacja klipu wygląda z pozycji branżowego eksperta. – Czapki z głów, 10/10 – komentuje dla nas Wojciech Walczak z agencji Melting Pot. – Widać również, że nie szczędzono również środków na realizację. Czasami bywa tak, że pomysł jest dobry, ale zamawiający tnie budżet i efekt końcowy nie jest zbyt imponujący – zauważa ekspert.
Walczak podkreśla, że spot zrywa z utrwalonym w społecznej świadomości wizerunkiem kierowcy TIR-a, jako starego, gburowatego mężczyzny, który myśli wyłącznie o własnym interesie. - Moim zdaniem spełnia dwie funkcje – społeczną i employer brandingową. Z jednej strony ociepla wizerunek kierowców, z drugiej pokazuje przedstawicielom tego zawodu, że firma wie, jak ciężka jest ich praca – dodaje Walczak.

Szczególnie nacisk na ten drugi aspekt może mieć dla firmy ADAR ogromne znaczenie. W ubiegłym roku PwC podało, że na rynku brakuje 100 tys. kierowców TIR-ów. A nasi rodacy, mimo wysokich zarobków oferowanych w branży,nie garną się do pracy.
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...