Oto proroctwa Facebooka na 2020 r., które wprawią cię w osłupienie. Komputery odejdą do lamusa, to jeszcze nie wszystko

Większe znaczenie wirtualnej rzeczywistości to jedna z prognoz Facebooka na 2020 r.
Większe znaczenie wirtualnej rzeczywistości to jedna z prognoz Facebooka na 2020 r. Fot. zrzut ekranu z youtube.com/watch?v=YJg02ivYzSs
Wyparcie komputerów przez smartfony, otaczająca nas zewsząd wirtualna i rozszerzona rzeczywistość i drastyczne zmiany w podejściu do pracy. To tylko niektóre z 20 prognoz na 2020 r., którymi podzielił się z nami Facebook.

Wiecznie młodzi obywatele świata

1. Młodzi ludzie określają siebie coraz chętniej jako obywateli świata, a nie konkretnego państwa – ta tendencja wzrośnie w 2020 r. Sam fakt istnienia takiego zjawiska wynika przede wszystkim z otwartości granic, ale i tego, że świat stał się globalną wioską, w której żyjemy za sprawą internetu. Jako obywateli całego globu widzi siebie 56 proc. ankietowanych przez Facebooka.



2. Wraz z rozwojem technologii, coraz większą rolę odgrywa nowoczesny kontakt między markami a klientami. Duże znaczenie ma Messenger. Raport przygotowany przez Facebooka pokazuje, że w 2017 r. 330 mln osób skontaktowało się z lokalnymi przedsiębiorcami za pomocą Messengera. Gigant mocno rozwija tę funkcję, także pod kątem biznesowym, ponieważ dodał reklamy w komunikatorze.
3. Millenialsi zmienią rynek pracy, który znamy obecnie. Jest ich coraz więcej, a ich wpływ rośnie. Wykonywanie danego zawodu stanie się dzięki nim bardziej elastyczne. Przełoży się to na większą efektywność i lepsze samopoczucie pracownika.

4. W 2020 r. ludzie będą zdrowsi, ich życie potrwa dłużej, a ponadto okaże się ono bardziej spełnione. 70 proc. ankietowany twierdzi, że granica wieku, od której nazywamy kogoś „starym”, jest płynna.

5. Klienci stawiają na zakupy online, wspierając w ten sposób lokalne, jak i międzynarodowe firmy. Ponad 1 mld korzystających z Facebooka interesuje się biznesem prowadzonym poza krajem ich zamieszkania.

Wirtualna rzeczywistość z każdej strony

6. Wielu z nas, a zwłaszcza młode pokolenie, coraz chętniej przyswaja informacje ze smartfona. O 41 proc. wzrasta przeglądanie tablicy Facebooka na telefonie.

7. Zwiększa się znaczenie wideo. Prawie 1 na 3 klientów sklepów internetowych z USA wskazuje na to, że format wideo jest najlepszą formą do odkrywania nowych produktów.

8. Już teraz widzimy sporą popularność transmisji na żywo za pomocą Facebooka. Taka forma przekazu zyska jeszcze bardziej na znaczeniu. 1 na 5 filmów w portalu jest transmisją live.
9. 68 proc. badanych z USA, Korei Południowej czy Wielkiej Brytanii zauważa, że wirtualna rzeczywistość (VR) staje się częścią naszego społeczeństwa. VR i AR (Augmented Reality – rzeczywistość rozszerzona) mają polepszyć życie.

10. Duże znaczenie odegrają asystenci głosowi. Aktualnie i tak odgrywają sporą rolę w naszej sferze prywatnej. Obywatele USA mówią, że najczęściej korzystają z asystenta głosowego w domu lub aucie.

Byleby tylko było szybko i łatwo

11. W zakupach jeszcze większą rolę odegrają telefony. W USA 1 na 4 osoby używa ekspresowych (wykonywanych za pomocą jednego kliknięcia) zakupów.

12. Kluczową rolę będzie miało dla nas to, na ile łatwo i szybko dokonuje się zakupu za pomocą telefonu. Więcej jak 1 na 3 z USA mówi, że woli robienie zakupów przez smartfona. Lecz dla 1 na 2 barierą jest zła nawigacja czy powolne wczytywanie się strony.

13. Wzrosną oczekiwania wobec właściwych treści, dotyczy to też odpowiednio spersonalizowanych reklam.
14. Chętniej zrobimy zakupy, gdy dany sklep umożliwi nam łatwy kontakt za pomocą technologii mobilnych. Możliwość wysłania wiadomości i otrzymania na nią szybkiej odpowiedzi będzie owocować podjęciem decyzji o skorzystaniu ze sklepu.

15. Automatyzacja i subskrypcja tego, co nas interesuje, stanie się jeszcze ważniejsza.

Zawładną nami całkowicie telefony

16. Ludzie wpatrzeni w ekrany swoich smartfonów to już standardowy widok. W 2020 r. wielu uzna smartfon za jedyne narzędzie do bycia online. 1 na 14 używa wyłącznie telefonu do korzystania z internetu. W Indii i i Indonezji są to kolejno 70 proc. i 67 proc.

17. Dostęp do internetu w komórce już teraz jest często priorytetem. W USA 1 na 2 osoby odłożyłaby wyjazd na wakacje i jedzenie na mieście przez rok, byleby tylko mieć dostęp do sieci w telefonie.
18. Większą rolę odegrają funkcjonalne aplikacje, gdzie jedna „apka” zastąpi wiele innych.

19. Wzrośnie znaczenie inteligentnych przedmiotów i wszechobecnej sieci, którą spotkamy wszędzie.

20. Rynki przekroczą swoje granice za sprawą bycia online, co pozwoli im wygenerować większe zyski.

źródło: Facebook IQ
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...