„Dlaczego chcesz u nas pracować?”. Oto, jak odpowiadać na najbardziej znienawidzone przez kandydatów pytanie

Gdyby zapytać się kandydatów do pracy o najbardziej znienawidzone przez nich pytanie zadawane podczas rozmów kwalifikacyjnych, w większości wypadków odpowiedź byłaby zapewne podobna
Gdyby zapytać się kandydatów do pracy o najbardziej znienawidzone przez nich pytanie zadawane podczas rozmów kwalifikacyjnych, w większości wypadków odpowiedź byłaby zapewne podobna Jakub Orzechowski/Agencja Gazeta
Gdyby zapytać się kandydatów do pracy o najbardziej znienawidzone przez nich pytanie zadawane podczas rozmów kwalifikacyjnych, w większości wypadków odpowiedź byłaby zapewne podobna. Dlaczego chce Pan/Pani u nas pracować? to fraza, po której często zapada niezręczna cisza. Albo pada odpowiedź, po której tracimy szansę na zatrudnienie.

– No nie wiem, bo potrzebuje na papierosy a poza tym nie palę? – ironizował swego czasu właściciel serwisu BookRage Michał Michalski. Jednak niezależnie od naszego nastawienia właściwa odpowiedź na pytanie o motywację do pracy w konkretnej firmie może decydować o końcowym wyniku rekrutacji.

Teraz głos w tej sprawie postanowiła zabrać amerykańska publicystka i dziennikarka ekonomiczna Suzy Welch. – Odpowiedź na to pytanie może równie dobrze umocnić twoją pozycję na liście menedżerów do zatrudnienia, jak i spowodować wymazanie twojego nazwiska – podkreśla.

Co więc należy powiedzieć? Nasza odpowiedź powinna zawierać szczegóły dotyczące firmy, osób, produktów i procesów. Przykładowo:

– Chcę pracować w [nazwa firmy], ponieważ ceni sobie ciągłe doskonalenie się. Skupia się na potrzebach klienta, co wyróżnia ją w branży. Wierzę, że kultura innowacji w produktach i procesach sprawia, że jest wyjątkowa – opowiada Welch.

Dziennikarka zauważa również, że posługiwanie się zbytnimi ogólnikami wywołuje wrażenie jakbyśmy działali na autopilocie. I poleca, by w razie dodatkowych pytań, przemyśleć w jaki sposób nasze cechy i doświadczenie mogą pomóc firmie w osiąganiu celów, jakie przed sobą postawiła.


źródło: CNBC
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.