Prawie 2 mln zł na „Algorytm Prawdziwego Życia”. Państwowa agencja daje fortunę na te projekty

Rozdano pieniądze polskim producentom gier. Na zdjęciu Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt
Rozdano pieniądze polskim producentom gier. Na zdjęciu Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt Fot. zrzut ekranu z youtube.com/watch?v=p6ufAhLsAIY
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju dało ponad 200 mln zł polskim producentom gier. Pieniądze dostanie nie tylko największy gigant branży, czyli CD Projekt Red, ale i mniejsze studia, które chcą wyróżnić się bardzo nietuzinkowymi projektami.

Jedno ze studiów, które otrzymało dofinansowanie – Huckleberry Games – zapowiedziało właśnie, że w ciągu dwóch lat wyda kolejne gry.

Pierwszą jest gra mobilna o roboczym tytule „Creatures and dungeons”. Produkcja kierowana do nastolatków pojawi się na rynku w 2018 r. Kolejną planowaną grą jest – tytuł roboczy – „Stay Hungry” (PC, PS4, Xbox One, Nitendo Switch) z gatunku RPG.

Huckleberry Games dostało jeszcze niedawno 1,6 mln na stworzenie enigmatycznego „Algorytmu Prawdziwego Życia”. Fundusze zostały przyznane w ramach dwóch edycji konkursu GameINN. 38 projektów otrzyma dofinansowanie, którego wysokość wyniesie blisko 93 mln zł.

Największym wygranym jest CD Projekt RED. Zgarnął 30 mln zł, a część tej kwoty – 10 mln zł – pójdzie na rozwój technologii City Creation, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia „żywego” miasta. Zostanie ona najprawdopodobniej wykorzystana w grze „Cyberpunk 2077”, informuje Generacja Smart.

Z mniejszych studiów najwięcej – 8,7 mln zł – pieniędzy otrzymało Vivid Games. Fundusze zostaną wydane na dwa projekty. Jednym z nich będzie stworzenie systemu informatycznego, który umożliwia dostosowanie poziomu trudności gry w czasie rzeczywistym – wszystko z uwzględnieniem cech gracza i gatunku produkcji.


Kolejnym przedsięwzięciem – już o wiele bardziej tajemniczym – jest opracowanie prototypu gry samochodowej z pewnym innowacyjnym, lecz na razie nie w pełni jasnym rozwiązaniem.

Podobną kwotę – 8,1 mln zł – otrzymał projekt firm Daftmobile i Nethone. Studia mają w planach stworzenie – cokolwiek to oznacza – platformy antydopingowowej wykorzystywanej w grach sportowych na urządzeniach mobilnych.

Inne firmy, które otrzymają pieniądze, to m.in. JuJuBee (1,34 mln zł na budowę szablonu do tworzenia sztucznej inteligencji wykorzystywanej w grach strategicznych), The Farm 51 i Huckleberry Games.

Program GameINN powstał z inicjatywy Porozumienia „Polskie Gry”. W jego skład wchodzą m.in. CD Projekt RED, Techland i CI Games.

źródło: Generacja Smart
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.