To już koniec. Czołowa sieć księgarni w Polsce wykrwawia się na naszych oczach, zostaną po niej tylko długi

Jeszcze rok temu Matras był wiceliderem na polskim rynku książki, sieć liczyła 180 placówek. Przez problemy finansowe ich liczba stopniowo się jednak kurczy, w niektórych prestiżowych lokalizacjach logo Matrasa zostało już zastąpione szyldem największego
Jeszcze rok temu Matras był wiceliderem na polskim rynku książki, sieć liczyła 180 placówek. Przez problemy finansowe ich liczba stopniowo się jednak kurczy, w niektórych prestiżowych lokalizacjach logo Matrasa zostało już zastąpione szyldem największego Kuba Ociepa/Agencja Gazeta
Sieć księgarni Matras od dłuższego czasu chyliła się ku upadkowi. Spółka starała się jednak ratować, jak tylko mogła, otworzyła postępowanie sanacyjne i chciała, by ostatnie działające księgarnie zostały wydzierżawione przez Empik. Procedura się jednak przeciąga, dochody sieci spadają, a długi rosną w zastraszającym tempie.

– Próba sanacji byłego wicelidera rynku książki w Polsce zawiodła – nie zostanie po nim nic poza długami – podaje „Puls Biznesu”.

Jeszcze rok temu Matras był wiceliderem na polskim rynku książki, sieć liczyła 180 placówek. Przez problemy finansowe ich liczba stopniowo się jednak kurczy, w niektórych prestiżowych lokalizacjach logo Matrasa zostało już zastąpione szyldem największego konkurenta – Empiku. Tak stało się np. na Rynku Głównym w Krakowie, gdzie Matras mieścił się od 1998 roku.

Ostatnią szansą na uratowanie sieci miało być wydzierżawienie części księgarni przez Empik. Problem w tym, że do zarządcy sądowego zgłosiło się jeszcze z tym samym planem Wydawnictwo Znak i Firma Księgarska Oleksiejuk. Cała procedura się więc wydłuża, a przedstawiciele Martasa nie mają ani chwili do stracenia. W tym czasie umowy najmu wymówili im kolejni wynajmujący, a sieć została tylko z najmniej atrakcyjnymi księgarniami.

Co więcej, spółce cały czas spadają przychody. Długi przekraczające 100 mln złotych powiększyły się o kolejne kilkanaście milionów. O tym, że ograniczenie konkurencji na rynku nie zwiastuje dla klientów nic dobrego, pisaliśmy już w tym miejscu.

źródło: Puls Biznesu
Trwa ładowanie komentarzy...