Już nigdy nie spojrzysz na „Pana Kanapkę” w ten sam sposób. Zaskakujące wyniki badań

Produkcja kanapek na dużą skalę jest dla środowiska tak samo szkodliwa, jak eksploatacja milionów samochodów – ustalili naukowcy z Uniwersytetu w Manchesterze.
Produkcja kanapek na dużą skalę jest dla środowiska tak samo szkodliwa, jak eksploatacja milionów samochodów – ustalili naukowcy z Uniwersytetu w Manchesterze. Łukasz Nowaczyk/Agencja Gazeta
Kanapki może i są smaczne, ale ich produkcja zdecydowanie nie służy naszemu środowisku – ustalili naukowcy z Uniwersytetu w Manchesterze. Okazało się, że ich masowa konsumpcja obciąża nasze otoczenie w stopniu porównywalnym z eksploatacją milionów samochodów.

Kanapki są podstawą brytyjskiej diety. Każdego roku, według badań British Sandwich Association, Wyspiarze zjadają je w liczbie 11,5 mld. Nic więc dziwnego, że tamtejsi naukowcy zdecydowali się zbadać, w jaki sposób przemysłowa produkcja kanapek wpływa na środowisko.

Wnioski okazały się mocno zaskakujące. Wyprodukowanie kanapek i zutylizowanie tego, co po nich zostaje, generuje rocznie 9,5 miliona ton CO2. To tyle samo, ile wytwarza 8,5 mln samochodów.

Stwierdzono, że największy ślad węglowy (całkowita suma emisji gazów cieplarnianych wywołanych przez dany produkt) pozostawiają po sobie masowo produkowane kanapki z wieprzowiną (bekon, szynka lub kiełbasa). Na kolejnych miejscach znalazły się odmiany z serami i krewetkami.

Badacze szacują, że ślad węglowy kanapek można zmniejszyć o połowę dzięki zmianie przepisów i opakowań, recyklingowi odpadów oraz wydłużeniu okresu przydatności do spożycia. - Musimy zmienić etykietowanie żywności tak, by zwiększyć datę przydatności do spożycia. W tej chwili jest ona dość zachowawcza – podsumowała jedna z autorek badania, profesor Adisa Azapagic.


źródło: news24.com
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.