Amazon osiągnął coś, co budzi zazdrość innych firm. Zdetronizowali największych konkurentów

Amazon jest najbardziej wartościową marką na świecie, w rankingu wyprzedził Apple'a i Google'a.
Amazon jest najbardziej wartościową marką na świecie, w rankingu wyprzedził Apple'a i Google'a. Fot. Anna Kowalik / Agencja Gazeta
Zaczynał jako księgarnia internetowa, dzisiaj jest najcenniejszą marką na świecie. Mowa o Amazonie, który w rankingu wartości marek przygotowywanym co roku przez Brand Finance, wyprzedził dotychczasowego lidera.

Amazon na podium znajduje się nieprzerwanie od 2016 roku, ale dopiero w tym roku wskoczył na pierwsze miejsce, wyprzedzając Apple’a i Google’a. Wartość marki największego internetowego biznesu szacowana jest na prawie 151 mld dolarów. Jej wartość w stosunku do ubiegłego roku wzrosła o blisko 42 proc.

Znajdujący się na drugim miejscu Apple wart jest trochę ponad 146 mld dolarów (wzrost o 37 proc. w porównaniu do roku 2017), a Google niecałe 121 mld dolarów (wzrost o 10,5 proc.).

„Siła i wartość marki Amazon pozwalają na nieustanne rozszerzanie jej działalności o nowe sektory i nowe rynki” – napisał David Haigh, dyrektor generalny Brand Finance. Dodatkowo uważa on, że wszystkie dostępne dane na temat giganta internetowego pozwalają przypuszczać, że jego wartość będzie ciągle rosła.

Ostrzeżenie dla Apple’a i Google’a
Jak dowiadujemy się z raportu, Apple nie zdołało wskoczyć na pierwsze miejsce głównie z powodu braku dywersyfikacji. To w połączeniu ze słabą sprzedażą flagowych iPhone’ów, wyhamowało wzrost wartości marki.

Drobne upomnienie otrzymało również Google, które nadmiernie koncentruje się na pojedynczych sektorach. To w opinii twórców raportu hamuje uwolnienie potencjału marki.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.