Błyskawiczna reakcja Lidla. Sieć ostro o dostawcy, który zostawił na ławce umierającą pracownicę

Lidl usunął z internetu spoty reklamowe z udziałem jednego z przedsiębiorców i zarazem jednej z twarzy swojej kampanii "Ryneczek Lidla".
Lidl usunął z internetu spoty reklamowe z udziałem jednego z przedsiębiorców i zarazem jednej z twarzy swojej kampanii "Ryneczek Lidla". Maciej Kuroń/Agencja Gazeta
Lidl usunął z internetu spoty reklamowe z udziałem jednego z przedsiębiorców. Mężczyzna wywiózł ze swojego zakładu pracownicę z Ukrainy, która dostała wylewu w trakcie pracy, zostawił ją na ławce i wezwał karetkę.

Jędrzej Cichowlas, którego firma mieści się pod Środą Wielkopolską, to jedna z twarzy kampanii reklamowej znanej jako „Ryneczek Lidla”. Sieć próbuje w ten sposób ocieplić swój wizerunek, podkreślając, że w jej sklepach jest miejsce dla lokalnych, polskich dostawców. W tym wypadku współpraca obróciła się jednak przeciwko Lidlowi.

Na początku stycznia jedna z pracownic Cichowlasa, 43-letnia Oksana z Ukrainy, doznała wylewu w trakcie pakowania warzyw. Właściciel zamiast od razu wezwać pomoc, miał zdecydować się na wywiezienie jej poza teren zakładu i zostawić na ławce. Po ujawnieniu tej informacji przez media rozpętała się burza. „Głos Wielkopolski” informował, że kobieta w ciężkim stanie została przewieziona do zakładu opieki zdrowotnej MSWiA w Poznaniu.

Szybka reakcja Lidla
Po otrzymaniu informacji o zdarzeniu przedstawiciele Lidla nie czekali ani chwili. Sieć od razu wstrzymała emisję reklam w telewizji, usunęła spoty z YouTube i wymazała zdjęcie polskiego dostawcy ze swojej strony internetowej. Możliwe również, że zdecyduje się na rozwiązanie umowy z biznesmenem.


– Każdy dostawca Lidla zobligowany jest do podpisania załącznika do umowy - Kodeksu Etycznego, zobowiązującego do przestrzegania wysokich standardów etycznych, w tym w szczególności do działania zgodnie z przepisami prawa pracy – tłumaczyła „Wirtualnym Mediom” Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager w Lidl Polska.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.