"Alkoholowa Żabka" może być hitem. Rusza nowa ogólnopolska sieć sklepów z dziwną nazwą

Sieć Duży Ben wypracowuje sprzedaż o połowę wyższą niż w innych sklepach monopolowych.
Sieć Duży Ben wypracowuje sprzedaż o połowę wyższą niż w innych sklepach monopolowych. Fot. Facebook / Duży Ben
Duży Ben miał być od początku czymś wyjątkowym. W sklepie można było spróbować wina przed zakupem albo kupić piwo z beczki lane w razie potrzeby do butelki. Format najwyraźniej sprawdził się tak dobrze, że właściciele postanowili ruszyć na podbój Polski.

Sklepy monopolowe w Poznaniu
Należący do Eurocashu sklep Duży Ben pojawił się po raz pierwszy w maju 2016 roku – w Poznaniu. Debiut wypadł na tyle obiecująco, że na terenie Wielkopolski w ciągu kolejnych osiemnastu miesięcy pojawiło się jedenaście kolejnych sklepów pod tym szyldem. Teraz okazuje się, że Duży Ben nie będzie wyłącznie lokalną ciekawostką – właściciel chce wypłynąć z tym formatem na szerokie, ogólnopolskie wody.

Dziennik „Fakt” porównuje tę niewielką sieć sklepów monopolowych do „Żabki”. Właściciel również nie ukrywa z kolei, że chce rzucić wyzwanie sklepom dyskontowym, przynajmniej jeżeli chodzi o Sklepy monopolowe">alkohole. – Inwestujemy w innowacyjne formaty detaliczne, takie jak właśnie Duży Ben – podkreśla Luis Amaral, prezes Eurocashu.

Popularne wino i whisky
Dlaczego innowacyjne? Choćby ze względu na wynalazki takie jak Winomat, czyli automat pozwalający przetestować wino przed dokonaniem zakupu, możliwość kupowania piw „beczkowych” przelewanych do butelek, wybór piw rzemieślniczych oraz wysokoprocentowych, wyszukanych alkoholi.


Ten format ma się jakoby doskonale sprawdzać: Eurocash twierdzi, że Duży Ben „robi obroty” o połowę większe niż w innych sklepach monopolowych, a w kategoriach co bardziej wyszukanych – jak wina czy whisky – kilkakrotnie wyższe.
Trwa ładowanie komentarzy...