Tą jedną odpowiedzią, możesz przekreślić swoją karierę. Szefowa Facebooka tłumaczy, co irytuje ją u pracowników

Tomasz Pietrzak/Agencja Gazeta
Największą cnotą pracownika (lub kandydata do pracy) Facebooka jest gotowość do nauki i ciekawość świata. Osoby, które mają przekonanie, że wiedzą już wszystko dostają automatycznie od szefostwa czerwoną kartkę.

Janelle Gale jest w Facebooku wiceprezesem w dziale HR. W rozmowie z portalem „Bussiness Insider" kobieta ujawniła, jakich cech nie znosi u swoich pracowników.

– Jeśli masz dosłownie najmądrzejszą osobę w pokoju, która jest czołowym ekspertem od wszystkiego i nie otwiera się na naukę, to dla nas ogromny sygnał ostrzegawczy – tłumaczyła.

Gale upewnia się, czy jej podopieczni nie poczuli się zbyt pewnie w jeden prosty sposób. Zadaje im pytanie dotyczące projektów, starając się dowiedzieć, w jaki sposób praca nad nimi wpłynęła na rozwój zawodowy. Jeżeli ktoś ma problem z udzieleniem przekonującej odpowiedzi, albo stara się na siłę postawić w jak najlepszym świetle, jest to sygnał, że jest zamknięty na poszerzanie wiedzy.

– Szukamy osób uczących się, ludzi, którzy są zaznajomieni z szybką nauką, są intelektualnie ciekawi i stale chcą poszerzać swoją wiedzę – wyjaśniła.

Na podobny aspekt zwracała uwagę amerykańska publicystka i dziennikarka ekonomiczna Suzy Welch. Na pytanie, to, w jaki sposób wyróżnić się wśród tłumu kandydatów do pracy, kobieta podpowiedziała, by skupić się na możliwości rozwoju w firmie.

– Chcę pracować w [nazwa firmy], ponieważ ceni sobie ciągłe doskonalenie się. Skupia się na potrzebach klienta, co wyróżnia ją w branży. Wierzę, że kultura innowacji w produktach i procesach sprawia, że jest wyjątkowa – zasugerowała przykładową odpowiedź.
Trwa ładowanie komentarzy...