„Parking to towar, za który trzeba płacić”. Ekspert przekonuje, że powinniśmy zostawiać w parkometrach fortunę

Deklaracja radnych Ochoty, którzy obiecali mieszkańcom swojej dzielnicy 100 nowych miejsc parkingowych, spotyka się z kolejnymi ciętymi replikami
Deklaracja radnych Ochoty, którzy obiecali mieszkańcom swojej dzielnicy 100 nowych miejsc parkingowych, spotyka się z kolejnymi ciętymi replikami Dawid Zuchowicz/Agencja Gazeta
Deklaracja radnych Ochoty, którzy obiecali mieszkańcom swojej dzielnicy 100 nowych miejsc parkingowych, spotyka się z kolejnymi ciętymi replikami. – Europa już dawno zorientowała się, że parking jest towarem, za który trzeba zapłacić. Pytanie tylko, czy zapłacą za niego kierowcy, otrzymując jednocześnie pełnowartościowy produkt, czy też zrzuci się na to solidarnie całe społeczeństwo – krytykuje decyzję Maciej Mosiej, prezes Polskiej Organizacji Branży Parkingowej.

100 miejsc parkingowych na 100-lecie niepodległości – plan warszawskich radnych brzmi prosto. Mieszkaniec Ochoty wskazuje miejsce, w którym przydałoby się stworzyć nowe miejsce postojowe, a Wydział Infrastruktury weryfikuje zgłoszenie i daje zielone światło do dalszych działań. Przeciwko pomysłowi jest już jednak cała grupa miejskich aktywistów, do których dołączył właśnie prezes POBP.

W felietonie dla „Transportu Publicznego” ekspert dowodzi, luksus parkowania przerzucany jest na wszystkich mieszkańców, tymczasem koszt powinien zostać po stronie samych kierowców.

Ile kosztuje parkowanie w Europie?
Żeby nie być gołosłownym, Mosiej podaje przykłady Monachium, w którym godzina parkowania kosztuje ponad 10 zł (do godz. 19.00), a po 120 minutach i tak jesteśmy zobowiązani do przestawienia samochodu w inne miejsce. Podobne stawki obowiązują w Wilnie, gdzie każde 12 minut postoju to wydatek mniej więcej 2 zł. Nie mówiąc już o Tallinie – 25 zł za godzinę.

– Nigdzie indziej w UE opłaty parkingowe nie są regulowane przez władze centralne. Pora więc z tym skończyć także w Polsce – apeluje Mosiej.

W rządzie trwają obecnie prace nad nowelizacją ustawy dotyczącej opłat za parkowanie w ścisłych centrach miast. W jej myśl największe miasta będą mogły zażądać od kierowców wyższych stawek niż do tej pory. W tej chwili samorząd nie ma prawa ustalić stawki wyższej niż 3 zł za godzinę. Po zmianach – będą mogły podbić stawkę nawet do 9 zł.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.