Złe wieści dla tysięcy przedsiębiorców. Przez głupi błąd Facebooka mogą wyrzuć swoje faktury do kosza

Skarbówka zawyrokowała, że przedsiębiorcy, którzy reklamują się za pośrednictwem Facebooka, nie będą mogli sobie wrzucić wydatków za promocję w koszty prowadzenia działalności
Skarbówka zawyrokowała, że przedsiębiorcy, którzy reklamują się za pośrednictwem Facebooka, nie będą mogli sobie wrzucić wydatków za promocję w koszty prowadzenia działalności Fot. Mo Riza / CC BY 2.0 / bit.ly/1fG3TWq
Skarbówka zawyrokowała, że przedsiębiorcy, którzy reklamują się za pośrednictwem Facebooka, nie będą mogli sobie wrzucić wydatków za promocję w koszty prowadzenia działalności. Fiskus uznał, że jeśli na fakturze brakuje chociaż jednej z wymaganych informacji, dokument można wyrzucić do śmietnika.

Skarbówka przecięła spekulacje na temat tego, czy koszty związane z reklamowaniem swojej działalności na Facebooku są podatkowym kosztem. Przyjrzała się w tym celu fakturom generowanym przez platformę Marka Zuckerberga, spojrzała na ustawę VAT, w której wymienione są obowiązkowe elementy faktury i uznała, że...nie (interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej nr 0114-KDIP3-1.4011.451.2017.1.ES).

Dlaczego faktura od Facebooka nie wystarczy?
Fiskus uznał, że wystarczy, że na fakturze brakuje chociaż jednej z wymaganych informacji, by wydatku nie można było wpisać do księgi przychodów i rozchodów po stronie kosztów. A na dokumentach, które przedsiębiorcy otrzymują od Facebooka brakuje daty wystawienia. To, że na fakturze widnieje data zapłaty jest niewystarczające – orzekł Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

– Facebook wystawia faktury według swoich procedur, przedsiębiorca nie ma możliwości uzyskania dokumentu odpowiadającego wymogom polskich przepisów – potwierdza w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Mariusz Kołacz, właściciel agencji reklamowej SocialTrends.
Trwa ładowanie komentarzy...