Genialny pomysł McDonald’s. To nie kosmetyczna zmiana, musieli w to włożyć dużo pracy

McDonald's odwrócił swoje logo, by tworzyło literę W jak woman - to akcja z okazji Dnia Kobiet.
McDonald's odwrócił swoje logo, by tworzyło literę W jak woman - to akcja z okazji Dnia Kobiet. Twitter.com / ABC7 Eyewitness News
To nie żart – dziś logo McDonald’s nie przedstawia wielkich złotych łuków, tworzących literę M. Firma odwróciła je, by uczcić Dzień Kobiet. Teraz jest to litera W – jak woman. Akcja obejmuje wiele krajów świata, w Polsce jakby o niej zapomnieli.

– Po raz pierwszy w historii marki odwróciliśmy nasze kultowe łuki – mówi Wendy Lewis, dyrektor ds. różnorodności w McDonald's. Litera W zastąpiła M przede wszystkim w elektronicznych kanałach komunikacji z firmą.

McDonald's ma więc odwrócone logo na Facebooku czy Twitterze. Mowa oczywiście o amerykańskiej centrali, choć logo zmieniło też kilka lokalnych oddziałów (np. norweski). W Polsce logo pozostało bez zmian.

– Popieramy inicjatywę kolegów z USA. Jak widać, świadomość akcji dotarła daleko poza granice tego kraju. Mieliśmy jednak wątpliwości, czy symbolika takiego zabiegu będzie dla polskich odbiorców dostatecznie czytelna – mówi INN:Poland Dominik Szulowski, Corporate Relations Senior Manager z McDonald's Polska.

Zmiany w lokalu McDonald's
Firma poszła o krok dalej i w swoim lokalu w Lynwood w Kalifornii fizycznie zmieniła logotyp. Wielkie łuki obok lokalu McD stanęły do góry nogami. W kolejnych stu restauracjach sieci personel ubrano w uniformy z odwróconym logo. To musiało wymagać długich przygotowań.

Wendy Lewis powiedziała, że McDonald's odwraca swoje logo "na cześć niezwykłych osiągnięć kobiet na całym świecie".

Firmy reagują na Dzień Kobiet
W ostatnich latach firmy zaczęły wykorzystywać Międzynarodowy Dzień Kobiet, aby upowszechniać swoje poglądy na temat równości płci. W McD i tak nie jest z tym źle – według danych przedstawionych przez firmę, 6 na 10 menedżerów amerykańskich restauracji to kobiety.


Ostatnio znane marki coraz częściej akcentują rolę kobiet w ich biznesie albo w życiu społecznym. Zaledwie kilka dni temu producent whisky Johny Walker zdecydował o wypuszczeniu na rynek żeńskiego odpowiednika tego trunku – whisky Jane Walker.

M na W w swoim logo zmieniała też już stacja MTV.
Trwa ładowanie komentarzy...