Nie, Biedronka nie daje bonów na 50 złotych. To złodzieje chcą twoich pieniędzy

Oszuści stworzyli stronę podszywającą się pod sieć Biedronka. Kuszą bonami na zakupy za 50 zł
Oszuści stworzyli stronę podszywającą się pod sieć Biedronka. Kuszą bonami na zakupy za 50 zł Foto: Kuba Ociepa / Agencja Gazeta
W internecie pojawiło się nowe przestępcze przedsięwzięcie. Oszuści podszywają się pod sieć Biedronka. Pod pozorem rozdawania bonów na zakupy próbują wyłudzić dostęp do konta bankowych ofiar.

O nowym zagrożeniu informuje zespół CERT Polska, działający w strukturach NASK (Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej). Strona, którą założyli oszuści działa pod domeną "bony-biedronka.com". Do złudzenia przypomina ona stronę sieci handlowej.

Odwiedzających wita baner sugerujący, że Biedronka prawie za bezcen sprzedaje bony zakupowe na 50 złotych. Można je kupić za 5 złotych. Po kliknięciu w baner jesteśmy przekierowywani na kolejną fałszywą stronę. Przypomina ona serwis transakcyjny, umożliwiający robienie szybkich przelewów internetowych za pośrednictwem popularnych pośredników. Podczas próby zalogowania do naszego banku strona wyłudza dane dostępowe do naszego konta.

CERT przypomina również, że zielona kłódka oznaczająca połączenie szyfrowane nie jest gwarantem bezpieczeństwa. Oznacza jedynie, że połączenie z serwerem jest bezpieczne – ale możemy w ten sposób wchodzić nawet na strony oszustów. Warto więc dokładnie sprawdzać adres, pod którym znajduje się dana witryna.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.