Facebook ma nowy sposób na walkę z fake newsami. Teraz bez okularów do nich nie podchodź

123rf.com/Artem Medvediev/zdjęcie seryjne
Mark Zuckerberg i jego zespół od dawna głowią się, jak wyrugować z serwisu fałszywe informacje. Decyzja o oznaczaniu podejrzanych newsów czerwonym kwadratem nie spełniła swojej roli, bo de facto prowadziła do ich dodatkowej ekspozycji. Dlatego Facebook postanowił zadziałać w odwrotny sposób – teraz fake newsy mają być ledwo widoczne.

Facebook poinformował branżowy serwis TechCrunch,że ograniczy widoczność fake newsów. Na przykładowym screenie widzimy, że informacje uznane za fałszywe mają niewielkie obrazki i tytuły. W przeciwieństwie do newsów zakwalifikowanych jako prawdziwe – te wciąż są eksponowane tak, jak dotychczas. Serwis ma nadzieję, że dzięki temu użytkownicy będą „przegapiać” fake newsy w trakcie scrollowania tablicy.
Przedstawiciele Facebooka poinformowali też, że używają uczenia maszynowego do wykrywania do weryfikacji informacji, co Zuckerberg zapowiedział już podczas przesłuchania przed amerykańskim Senatem. System stara się przewidzieć, które newsy są fałszywe i nadaje im priorytet, podczas przesyłania do osób zajmujących się weryfikacją.

Rzecznik Facebooka wyraził nadzieję, że dzięki zmianom w polityce wymierzonej w fake newsy, rozpowszechnianie fałszywych wiadomości spadnie o 80 proc.
Trwa ładowanie komentarzy...