"Mili ludzie, ale bardzo nieporadni". "Wprost" odsłania kulisy funkcjonowania Polskiej Fundacji Narodowej

Prezes PFN, Cezary Jurkiewicz
Prezes PFN, Cezary Jurkiewicz Kuba Atys/Agencja Gazeta
Bałagan i problemy z podejmowaniem nawet najprostszych decyzji – taki obraz Polskiej Fundacji Narodowej wyłania się ze śledztwa, które przeprowadził „Wprost”. Przykład? Sam wybór koloru jachtu Mateusza Kusznierewicza przeciągał się przez cały tydzień.

Według informatorów „Wprost”, wszystkie szczegóły konsultowane są bezpośrednio z wicepremierem Glińskim. Czasami wystarczy jeden telefon z ministerstwa, by podjęta decyzja uległa zmianie.

Jacht na stole
Ale to nie jest jeszcze największym problemem. Tygodnik pisze, że w Polskiej Fundacji Narodowej panuje niemal paraliż decyzyjny. Nad prostymi kwestiami zarząd potrafi debatować przez całe dnie. Współpracownicy PFN mają sobie przekazywać historię o wyborze koloru jachtu, którym Mateusz Kusznierewicz miał wyruszyć w rejs dookoła świata. Od początku było jasne, że będzie miał barwy biało-czerwone. Problem stanowiło jednak to, że według ustawy, polska flaga na dole ma odcień karmazynowy. A taki nie jest używany w poligrafii.

Efekt? Prezes Cezary Jurkiewicz miał poprosić o pomalowanie kawałka jachtu na czerwony. Gdy ten trafił na biurko Jurkiewicza można było w końcu podjąć decyzję. Wszystko miało trwać około tygodnia.

– Personalnie to mili ludzie, ale bardzo nieporadni. Byłem przyzwyczajony, że w biznesie na pewnym szczeblu menedżer może nie być superinteligentny, ale przynajmniej jest decyzyjny. Ma jaja, potrafi zarządzać ludźmi, kiedy chce szybkiego wyniku, to wie, kogo trzeba przydusić, żeby to osiągnąć. A tam było tak, że ludzie mili, rozmawia się miło, ale brak kompetencji i doświadczenia przysłaniał wszystko – opowiada jeden z informatorów „Wprost”.

Niedawno Polska Fundacja Narodowa poinformowała o rezygnacji ze współpracy z Mateuszem Kusznierewiczem. PFN skarży się, że stracił zaufanie do polskiego medalisty olimpijskiego. Ten odpowiedział, że "czuje się zdradzony".
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.