Pamiętacie ją z kultowych reklam w TV. Ostatnie logo tej stacji właśnie zniknęło z polskich ulic

Pani Jadziu, a gdzie pani te ciasteczka kupiła? – Na stacji Statoil – tak zaczyna się jedna z najbardziej zapadających w pamięć reklam telewizyjnych w latach 90
Pani Jadziu, a gdzie pani te ciasteczka kupiła? – Na stacji Statoil – tak zaczyna się jedna z najbardziej zapadających w pamięć reklam telewizyjnych w latach 90 youtube.com/cwaniak123456
Pani Jadziu, a gdzie pani te ciasteczka kupiła? – Na stacji Statoil – tak zaczyna się jedna z najbardziej zapadających w pamięć reklam telewizyjnych lat 90. Dzięki niej sieć kojarzył każdy Polak. Aż do dzisiaj. 14 maja 2018 roku z ulic zniknął ostatni szyld.

Zmiana nie była rzecz jasna dokonana naprędce. O rebrandingu Statoila mówiło się już od kilku lat. W 2012 roku norweski rząd, do którego należał koncern Statoil, zdecydował się na jego sprzedaż. Nabywcą była firma z Kanady, Alimentation Couche-Tard. Jej głównym aspektem działalności była sieć sklepów umiejscowiona przy stacjach paliw w Kanadzie oraz USA. Cena zakupu wyniosła 2,8 miliarda dolarów (ponad 11 miliardów złotych).

Nowa nazwa Statoil
Jednym z warunków umowy było to, że kanadyjska firma mogła operować marką Statoil do 2021 roku. Nie zdecydowano się jednak działać w Europie pod starym szyldem, zamieniając go na Circle K. Pod nową nazwą w Polsce działa 349 stacji, loga Statoil już za to nie zobaczymy. Marka funkcjonowała w Polsce od 1993 roku.

– Zmiana nazwy całej sieci to złożony proces, który obejmuje wiele różnych obszarów.  Dziś z całą pewnością możemy powiedzieć, że zakończył się on dla nas sukcesem. Potwierdza to zarówno duże zainteresowanie klientów, wysoki poziom rozpoznawalności marki, jak również rosnące wyniki sprzedaży na naszych stacjach. Żadna ze składowych tego sukcesu nie byłaby możliwa, gdyby nie ogromne zaangażowanie i wkład w przygotowania naszych pracowników – podkreśla Rafał Droździak, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Circle K Polska.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.