To się musiało w końcu stać. Popularna sieć restauracji rozwija własny portal z dowozem jedzenia na zamówienie

Właściciel m.in. sieci Sphinx i Fabryka Pizzy uruchamia własny portal do zamawiania jedzenia z dowozem.
Właściciel m.in. sieci Sphinx i Fabryka Pizzy uruchamia własny portal do zamawiania jedzenia z dowozem. Fot. Marek Krzakała / Agencja Gazeta
Gdy Sfinks Polska – firma będąca właścicielem sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki oraz Fabryka Pizzy – zaczęła się przyglądać rynkowi, okazało się, że z powodzeniem może ominąć pośredników. Klienci, którzy przychodzą do należących do firmy lokali, lubią zamówić też dostawę do domu, a większość wie dokładnie, z którego lokalu chciałoby dostać jedzenie. Dlatego uruchomił platformę do zamawiania jedzenie - smacznieiszybko.pl.

W pierwszym przypadku chodzi aż o 74 proc. klientów – to ci, którzy przychodzą zjeść na miejscu, ale nie mają nic przeciwko temu, żeby jedzenia z Chłopskiego Jadła czy Sphinxa skosztować też w domu lub biurze. Niewiele mniej – bo 66 proc. – wie też, gdzie znajduje się najbliższy lokal sieci. A przynajmniej ten, z którego oferty chcieliby skorzystać.

Jedzenie ze Sfinksa z dowozem
Sfinks Polska korzystała do tej pory z internetowych platform sprzedaży online, ale chce też mieć własny portal służący do zamawiania jedzenia: smacznieiszybko.pl. – Zależy nam, aby klienci naszych sieci, liczących ponad 170 lokali, mieli możliwość zamawiania swoich ulubionych i sprawdzonych dań bezpośrednio od nas – cytuje prezesa firmy, Sylwestra Cacka, portal money.pl.

Własny kanał dowozu jedzenia będzie połączony z pojawieniem się nowej marki – Sprytna Pizza. Z badań Sfinks Polska wynika bowiem, że największą popularnością w tym kanale sprzedaży cieszy się kuchnia włoska – a zatem przede wszystkim pizza. To 56 proc. zamówień. Za ich realizację odpowiadają przede wszystkim lokale sieci Fabryka Pizzy, korzystające z oryginalnych składników sprowadzanych z Włoch, co podnosi cenę produktu. Firma chce zatem wprowadzić również „budżetową” wersję swojej oferty, opartą na krajowych składnikach. To właśnie będzie oferta Sprytnej Pizzy.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.