W tym miejscu Lidl wycofa ze sklepów wszystkie papierosy. "To logiczny krok"

Lidl wycofuje ze sprzedaży papierosy i produkty tytoniowe (zdjęcie poglądowe)
Lidl wycofuje ze sprzedaży papierosy i produkty tytoniowe (zdjęcie poglądowe) flickr.com/Duurzaam Bedrijfsleven/CC BY 2.0
Polityka walki z paleniem i palaczami zatacza coraz szersze kręgi. Teraz przyłącza się do niej Lidl. W sklepach tej sieci do 2022 roku znikną papierosy. Na początku nowa polityka zostanie wdrożona tylko w Holandii, ale niewykluczone, że dyskont rozszerzy ją również na pozostałe kraje.

O decyzji Lidla informuje portal „Lebensmittel Praxix”. Przedstawiciele niemieckiego koncernu mieli podjąć decyzję o wycofaniu papierosów i innych wyrobów tytoniowych ze wszystkich sklepów w Holandii.

Papierosy w Lidlu
To kontynuacja polityki antynikotynowej prowadzonej już od ubiegłego roku. W 2017 sieć zaczęła umieszczać papierosy poza zasięgiem wzroku klientów – w wydzielonych do tego strefach. Rzeczniczka prasowa Lidla w Holandii tłumaczy, że jest to efekt trendów konsumenckich. – Nie chcemy przeciwdziałać temu trendowi, dlatego logicznym krokiem jest wycofanie papierosów ze sprzedaży – wyjaśnia.

Wcześniej podobne działania zapowiedziały sieci drogerii w tym kraju – Kruidvat i Trekpleister. Lidl będzie jednak pierwszym supermarketem, który zdecydował się na taki krok.

Niedawno o dyskoncie było głośno z innego powodu. Szwajcarskie sklepy zdecydowały się bowiem na sprzedaż produktów przygotowywanych z konopi indyjskich. Konopie z Lidla miłośnikom marihuany nie przypadłyby jednak do gustu - są niemalże pozbawione THC, czyli składnika psychoaktywnego.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.