Złe wieści dla białych kołnierzyków. To w tych branżach płace rosną teraz jak szalone

W jakich branżach pensje rosną najszybciej?
W jakich branżach pensje rosną najszybciej? youtube.com/MindscapeHQ
Wysokie zarobki. Znajomość Excela, biegły angielski i umiejętności programistyczne – jeżeli dałeś się nabrać doradcom zawodowym, że te umiejętności dadzą ci pieniądze, to musisz nieco zrewidować plany. Najnowszy raport Instytutu Badawczego Randstad pokazuje, że frukty są dzisiaj w zupełnie innych branżach.

Randstad zapytał przedstawicieli firm, czy w ciągu najbliższych 6 miesięcy planują zwiększyć poziom wynagrodzeń. Typowe zawody białych kołnierzyków jak pośrednictwo finansowe czy obsługa nieruchomości znalazły się w ogonie zestawienia. W tym pierwszym sektorze zamiar podwyżek zadeklarowało 8 proc. respondentów, w drugiej – 12. Z tego trendu wyłamują się tylko pracodawcy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu (38 proc.).

Na samym czele znajduje się za to budownictwo (37 proc.), przemysł (30 proc.), handel i naprawy (29 proc.), czy transport, gospodarka magazynowa i łączność (również 29 proc.) - pisze „Puls HR”.

Wyższe pensje
Co ciekawe, na podwyżki większe szanse mają osoby pracujące na obrzeżach wielkich miast. Tam deklarowała je 1/3 przedsiębiorców, podczas gdy w dużych miastach już tylko 23 proc. ankietowanych.

Jeżeli wierzyć deklaracjom, wpływu na te podwyżki nie ma również przyjmowanie do pracy w Polsce cudzoziemców. 58 proc. respondentów odpowiedziało, że zatrudnia obcokrajowców ze względu na braki kadrowe. Kolejne 18 proc. jako powód wskazało unikalne kompetencje, a tylko 4 proc. stwierdziło, że wynika to z niższych oczekiwań płacowych.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.